مقالات آموزشی

 
علل و علایم میوکاردیت یا التهاب عضله قلب

علل و علایم میوکاردیت یا التهاب عضله قلب

میوکاردیت (myocarditis) یکی از انواع بیماری التهاب قلب است. این بیماری موجب التهاب عضلات قلب میوکاردیوم شده و تحت عنوان التهاب عضله قلب نیز شناخته می شود.
آشنایی با التهاب غدد لنفاوی و درمان آن

آشنایی با التهاب غدد لنفاوی و درمان آن

آیا با غدد لنفاوی آشنایی دارید؟ غدد لنفاوی در چه قسمت‌هایی از بدن وجود دارند؟ در این مقاله شما را با غدد لنفاوی و بیماری‌های مربوط به آن‌ها آشنا می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.
آشنایی با راه های کاهش درد  والتهاب عضلات

آشنایی با راه های کاهش درد والتهاب عضلات

درد عضلانی یا میالژی یک درد شایع است که بیشتر افراد در زندگی‌شان آن را تجربه می‌کنند. این درد ممکن است خفیف یا شدید باشد، از چند روز تا چند ماه طول بکشد و گاهی با قرمزی و تورم در محل درد همراه باشد. درد عضلانی ممکن است در یک ماهیچه‌ی بدن یا در تعدادی از آن‌ها حس شود. فشار زیاد بر ماهیچه و آسیب به آن، عفونت یا التهاب از مهم‌ترین علت‌های درد عضلانی هستند. علائم درد عضلانی شامل گرفتگی عضلات و درد در نزدیکی ناحیه‌ی مفصل‌ها می‌شود.
آشنایی با بیماری التهاب روده

آشنایی با بیماری التهاب روده

التهاب روده به‌ معنای التهاب جداره و دیواره روده است. علت التهاب روده میکروب‌ها هستند که از طریق دهان وارد بدن می‌شوند و معمولاً چند روز بعد از ورود علائم و نشانه‌های التهاب و بیماری را نشان می‌دهند...
التهاب کیسه صفرا

التهاب کیسه صفرا

کیسه صفرا اندامی کوچک و گلابی شکل است که در زیر کبد قرار دارد. این اندام صفرای ترشح شده از کبد را جمع آوری می کند و از طریق مجرای صفراوی مشترک (CBD) به روده ی کوچک می فرستد تا به هضم چربی ها کمک کند.
عفونت یا التهاب گوش

همه چیز درباره عفونت یا التهاب گوش

عفونت گوش یکی از شایع‌ترین نوع عفونت‌ها است که به دو صورت عفونت گوش میانی و عفونت گوش خارجی خود را نشان می‌دهد. عفونت گوش در میان کودکان به مراتب بیشتر از بزرگسالان است و شاید کامل نبودن سیستم ایمنی بدن، دلیل اصلی شایع بودن این عفونت در میان کودکان باشد.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران