مقالات آموزشی

 
درد سوزان قفسه سینه

درد سوزان قفسه سینه

حس سوزش در ریه‌ها علل متعددی می‌تواند داشته باشد. اگرچه این علامت به طور معمول علتی برای نگرانی ندارد، گاهی از اوقات می‌تواند نشان دهنده یک اختلال جدی نیازمند درمان باشد.درد سوزان در ناحیه قفسه سینه می‌تواند نگران کننده باشد، به ویژه اگر علت مشخص نباشد.
آشنایی با انواع ترشحات سینه

آشنایی با انواع ترشحات سینه

ترشح از نوک پستان با وجود آنکه نسبتاً شایع و در اغلب موارد خوش خیم است، باعث ایجاد اضطراب و ترس از سرطان در بین خانم ها می شود. در بیش از نیمی از زنان، با فشار به نوک پستان ترشحاتی از مجاری خارج می شود. با وجود اینکه بسیاری از خانم های مبتلا به ترشح پستان دچار سرطان نیستند، ولی احتمال همراهی سرطان پستان با این ترشحات، ارزیابی دقیق این بیماران را ضروری می سازد. خوشبختانه در حدود 95% موارد، ترشحات نوک پستان به علت وجود یک بیماری خوش خیم است.
احساس سنگینی در قفسه سینه

احساس درد و سنگینی در قفسه سینه

احساس سنگینی در قفسه سینه ممکن است بر اثر اختلالات مختلف روانی یا فیزیکی ایجاد شود. مردم اغلب مواقع احساس سنگینی در قفسه سینه را با مشکلات قلبی مرتبط می‌کنند اما این ناراحتی می‌تواند نشانه‌ای از اضطراب یا افسردگی باشد.
خس خس سینه نشان دهنده چیست؟

خس خس سینه نشان دهنده چیست؟

ویزینگ یا خس خس یک صدای سوت مانند پرطنین است که در هنگام تنفس ایجاد می‌شود. این صدا هنگامی بیشترین وضوح را برای شنیدن دارد که فرد هوا را از سینه خارج می‌کند (بازدم) اما در موارد شدید این صدا را در طول عمل دم نیز می‌توان شنید. خس خس به علت ...
سرطان سینه یا پستان

سرطان سینه یا پستان

سرطان سینه یا پستان تنها سرطانی است که در میان زنان سراسر جهان همه‌گیر تلقی می‌شود. بر مبنای اعلام انجمن سرطان آمریکا (ACS)، سرطان سینه 25 درصد کل سرطان‌های تشخیص داده شده در میان زنان سراسر جهان را به خود اختصاص می‌دهد.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران