مقالات آموزشی

 
جوانسازی واژن

جوانسازی واژن

جوانسازی واژن تنها با یک درمان چند دقیقه ای و با کمترین درد و عوارض امکان پذیر است. بافت واژن، درست مانند پوست صورت، در طول زمان تغییر می کند. هنگامی که کلاژن از دست می رود، احساس شلی در این ناحیه اتفاق می افتد. این افتادگی به خصوص در اطراف دهانه واژن، مشهود تر است. در کل این عوارض به دلیل افزایش سن، زایمان، استعداد ژنتیکی و سبک زندگی ایجاد می شود. این عارضه منجر به از دست دادن احساس جنسی و نا رضایتی فرد در رابطه جنسی می گردد. بنابراین در صورت وجود هر کدام از این مشکلات لازم است که به متخصص زنان مراجعه شود.
خشکی واژن از آن دسته مشکلات شایع بین خانم هاست که دلایل مختلف و متفاوتی هم دارد. بالا رفتن سن،باردار

دلایل و درمان خشکی واژن را بدانیم

خشکی واژن از آن دسته مشکلات شایع بین خانم هاست که دلایل مختلف و متفاوتی هم دارد. بالا رفتن سن،بارداری و نوسانات هورمونی تنها چند دلیل انگشت شمار برای این مشکل است. واژن یک اندام مهم در زنان است و مشکلات مربوط به آن باید جدی گرفته شوند. خشکی واژن به ویژه در هنگام دخول، می توانند رابطه را دردناک و شرایط را سخت کند. ترشحات واژن محیط واژن را قلیایی میکنند به همین دلیل اسپرم میتواند برای تولید مثل جنسی در واژن زنده بماند. ترشحات واژن نیز دیوارهی آن را نرم و روان میکند و موجب کاهش آسیب در حین رابطهی جنسی میشود
علائم عفونت واژن چیست؟

علائم عفونت واژن چیست؟

خارش مزمن واژن، خارش غیر قابل تحمل است که با دارو درمان می شود.عفونت قارچی واژن که شیوع بالایی دارد با خارش فرج و مهبل و سوزش ادرار مشخص می‌شود. در معاینه، معمولا دیواره مهبل قرمز و ترشحات سفید دلمه‌ای شکل دیده می‌شود
علل و درمان راش ناحیه واژن زنان

علل و درمان راش ناحیه واژن زنان

راش یا بثورات پوستی واژینال معمولا به دلیل واکنش های آلرژیک، بیماری های منتقله جنسی و به هم خوردن تعادل قارچ ها یا باکتری ها در اطراف واژن بروز می کنند.
آشنایی با علت خارش و ترشحات پنیری واژن

آشنایی با علت خارش و ترشحات پنیری واژن

حدود 75٪ از خانمها در طول زندگی خود حداقل یک بار دچار عفونت پنیری واژن می شوند و 40-45٪ از آنها عفونت های مخمر زیادی دارند. زنان در هر سنی می توانند عفونت پنیری داشته باشند.
هر کدام از رنگهای ترشحات واژن نشانگر چیست؟

هر کدام از رنگهای ترشحات واژن نشانگر چیست؟

بیایید واقعی باشیم همه ما آن لحظه را داشته ایم که در ترشحات خود رنگی متفاوت با رنگ معمول ترشحات دیده ایم و پرسیده ایم، "آیا طبیعی است؟" که اغلب با سوالاتی مانند "آیا زمان پریود است؟" دنبال می شود و "این هفته چه خوردم؟" و حتی "رابطه جنسی شب گذشته با همسرم چگونه بود؟
انواع عفونت های شایع واژن

انواع عفونت های شایع واژن

زنان ممکن است بر اثر رشد انواع باکتری، قارچ یا ویروس درون واژن و یا در اطراف آن دچار عفونت واژن شوند. در حالی که وجود برخی انواع باکتری در درون واژن رخدادی نرمال است دیگر انواع باکتری، ویروس و قارچ نباید در واژن یافت شوند.
ترمیم پارگى بخیه واژن پس از زایمان طبیعی

ترمیم پارگى بخیه واژن پس از زایمان طبیعی

به دنیا آوردن فرزند و زایمان طبیعى یکی از بزرگترین لذت های زندگی است اما در طى دوران باردارى و هنگام زایمان ممکن است واژن شما آسیب ببیند. خبر خوب این است که راه های جبران این آسیب وجود دارد.
ترشحات واژن، هرکدام نشانگر چه چیزی هست؟

ترشحات واژن، هرکدام نشانگر چه چیزی هست؟

آیا انواع مختلف ترشحات واژن را می‌شناسید؟ آیا می‌دانستید که با توجه به رنگ و ساختار ترشحات واژن، می‌توانید فاز سیکلتان را تشخیص دهید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به همه این سوالات پاسخ دهیم.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران