مقالات آموزشی

 
کمک به سالمندان در محل سکونت

کمک به سالمندان در محل سکونت

بسیاری از افراد مسن تمایل دارند که به راحتی در خانه‌هایشان از امکانات پزشکی کمک بگیرند. بدین ترتیب IoT و telemedicine نیز احتمالاً نقش مهمی در توانمندسازی سالمندان برای گذران زندگی خواهند داشت. بسیاری از وسایل خانگی دارای سنسورهایی هستند که برای افراد سالخورده تهیه می‌شوند و باعث می‌شوند که افراد مسن با مشکلات کمتری مواجه باشند. برای مثال، بلندگوهای هوشمند فعال صدا، به افراد اجازه می‌دهند که تنظیمات ترموستات را با صدای خود فعال کنند. کاربران همچنین می‌توانند همه چیز را از طریق دستگاه‌های تجارت الکترونیک فعال با سخنرانی (مانند (Alexa سفارش دهند.این دستگاه‌ها به کاربران اجازه می‌دهند از رفتن به فروشگاه جلوگیری کنند.
کم آبی بدن در سالمندان از علل تا علائم آن

کم آبی بدن در سالمندان از علل تا علائم آن

کم آبی بدن در سالمندان ممکن است منجر به بروز برخی عوارض مانند یبوست، مشکلات کلیوی و از دست دادن تعادل شود. بر همین اساس شناخت علائم و علل اصلی کم آبی بدن در سالمندان بسیار مهم و ضروری است. کم آبی بدن زمانی رخ می دهد که بدن مایعات بیشتری نسبت به نیاز خود از دست می دهد.
مشکلات دندانپزشکی در سالمندان

مشکلات دندانپزشکی در سالمندان

مشکلات دندانپزشکی در سالمندان از خشکی دهان گرفته تا بیماری های پریودنتال می توانند شایع باشند. از آنجا که مشکلات دندانی سالمندان و سلامت دهان و دندان آنها مستقیماً بر سلامت بقیه بدن تأثیر می گذارد، این مسائل باید جدی گرفته شوند. مراقبت از دندان ها و لثه ها در سالمندان به اندازه سلامت قلب یا گوارش در آنها اهمیت دارد.
ویزیت از راه دور حفظ سلامت سالمندان

تله ویزیت و حفظ سلامت سالمندان

نیازهای جسمانی در سنین پیری از اهمیت فراوانی برخوردار است. مسایل روانی ناشی از سالمندی نیز، تحولات بسیاری در روش زندگی این گروه بوجود می‌آورد. در این خصوص، آموزش بهداشت و شیوه زندگی سالم به سالمندان و افراد خانواده آنها از راه دور توسط ویزیت از راه دور امر مهمی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات ناشی از تغییرات پیری را کنترل و یا به تعویق انداخته و سلامتی سالمندان را حفظ نماید.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران