مقالات آموزشی

 
آشنایی با انواع سردرد بر حسب علت

آشنایی با انواع سردرد بر حسب علت

همه ما، با سردرد آشنا هستیم و ممکن است هر مرتبه در قسمت متفاوتی از سر آن را احساس کرده باشیم. در واقع درد در هر قسمت از سر می‌تواند به‌دلایل مختلفی ایجاد شده باشد .این دردها که ممکن است در گردن، جمجمه و پیشانی احساس شود، به دلیل درد در بافت مغز نیست، بلکه درد عضلات فک و عضلات جمجمه، گرفتگی عروق خونی نواحی مختلف صورت و جمجمه، اطراف چشم، سینوس‌ها، گردن، پیشانی و... هستند؛ زیرا بافت مغز خود دارای حسگر نیست و به همین دلیل نمی‌تواند سبب ایجاد درد شود. توصیف سردرد در برخی از موارد دشوار است. احتمال شیوع سردرد در افراد مختلف بسیار بالا است.
علائم و درمان سردرد تنشی کودکان

علائم و درمان سردرد تنشی کودکان

سردرد در میان کودکان شایع است و معمولا مساله مهمی نیست. همانند بزرگسالان، سردرد در کودکان نیز انواع متفاوتی دارد، مانند میگرن یا سردرد‌های تنشی. سردرد کودکان ممکن است به صورت روزانه و مزمن نیز باشد. گاهی اوقات بیماری، عفونت، استرس و اضطراب شدید یا ضربه کوچکی به سر نیز می‌تواند دلیل سر درد باشد...
آیا کرونا باعث افزایش سردردهای میگرنی می شود؟

آیا کرونا باعث افزایش سردردهای میگرنی می شود؟

برخی علائم میگرن و کرونا با هم شبیه هستند. گاهی، فرد مبتلا به کرونا، سردرد مشابه سردردهای میگرنی را تجربه می کند. مدیریت میگرن نباید با سایر اقدامات درمانی یا پیشگیری از COVID-19 تداخل داشته باشد. اگرچه عوارض شدید با COVID-19 ممکن است رخ دهد، اما ابتلا به میگرن نباید احتمال عوارض ناشی از عفونت را افزایش دهد.
علائمی از سردرد که باید با پزشک مشورت کنیم

علائمی از سردرد که باید با پزشک مشورت کنیم

سردردها ناراحت کننده، دردناک و حتی ناتوانی‌آورند اما معمولاً نیازی به نگرانی در مورد آنها نیست. بیشتر سردردها نتیجه مشکلاتی جدی یا اختلالات سلامت نیستند. 36 نوع مختلف سردرد شایع وجود دارد.
سردرد همراه تاری دید

سردرد همراه تاری دید

تقریباً هر کسی یک مورد سردرد را در زندگی خود تجربه کرده است، که بروز درد در بخشی از سر یا کل آن است. اگر سردرد به همراه تاری دید بروز کند یا علت ایجاد آن باشد، می‌توان آن را ناشی از یک اختلال زیربنایی پزشکی یا موقعیتی اورژانسی تلقی کرد.
سردرد تنشی یا سردرد بالای سر و پیشانی

سردرد تنشی یا سردرد بالای سر و پیشانی

سردرد تنشی درد ناگهانی، تنگی یا فشار در اطراف پیشانی یا پشت سر و گردن شما است. بعضی از مردم می گویند احساس می‌کنند که یک چاقو در این حالت جمجمه آن‌ها را می فشارد.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران