NHS پزشکان را برای تشخیص COPD مبتنی بر هوش مصنوعی آماده می کند

پروژه جدیدی در لویشم لندن برای توسعه منابع آموزشی مورد نیاز برای آموزش متخصصان مراقبت های بهداشتی در مورد نحوه استفاده از نتایج جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری های تنفسی در حال انجام است.این پروژه بر روی دستگاه N-Tidal که توسط شرکت پزشکی TidalSense توسعه یافته است، تمرکز خواهد کرد که از هوش مصنوعی برای بهبود سرعت و دسترسی به تشخیص بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) استفاده می کند.

بیماران به طور طبیعی به مدت 75 ثانیه در دهانی تنفس می کنند و دستگاه با استفاده از هوش مصنوعی الگوی CO2 را در تنفس آنها تجزیه و تحلیل می کند تا احتمال ابتلای آنها به COPD را تعیین کند.دکتر Matea Deliu یک پزشک عمومی دانشگاهی و معاون مدیر پزشکی One Health Lewisham است.

او گفت: "با هر استقرار فناوری جدید NHS، شکاف دانشی وجود دارد که باید بر آن غلبه کرد و ادغام هوش مصنوعی در تشخیص COPD در مراقبت های اولیه از این قاعده مستثنی نیست.

هدف این پروژه پر کردن این شکاف با توسعه منابع برای تجهیز پزشکان به درک لازم از نحوه تولید نتایج مبتنی بر هوش مصنوعی N-Tidal و نحوه ترکیب آنها در تصمیم‌گیری بالینی است.

"توسعه این آموزش همچنین این پتانسیل را دارد که به عنوان چارچوبی برای ابزارهای پزشکی آینده مبتنی بر هوش مصنوعی عمل کند."تشخیص سنتی COPD به اسپیرومتری متکی است، آزمایشی که بیماران را ملزم می کند تا به زور بازدم را به داخل دستگاه انجام دهند.

با این حال، اسپیرومتری می تواند برای برخی از بیماران چالش برانگیز باشد و به پرسنل آموزش دیده نیاز دارد که منجر به تاخیر در تشخیص می شود.از هر هشت نفر پاسخ‌دهندگان به یک نظرسنجی آسم + ریه در بریتانیا، یک نفر گزارش کرده است که بیش از 10 سال برای تشخیص منتظر مانده است.

به گفته NHS Digital، هوش مصنوعی دارای پتانسیل بسیار زیادی برای متحول کردن مراقبت های بهداشتی است، اما ادغام موفقیت آمیز آن به ایجاد اعتماد و شایستگی در بین متخصصان مراقبت های بهداشتی بستگی دارد.

NHS Digital در گزارش خود توضیح می‌دهد که آموزش کارکنان مراقبت‌های بهداشتی برای توسعه، پیاده‌سازی و استفاده موثر و ایمن از هوش مصنوعی نیازمند آموزش‌های تخصصی ویژه محصول است تا کارکنان مراقبت‌های بهداشتی بتوانند از فناوری‌های هوش مصنوعی در زمینه‌های خاص خود استفاده کنند.

این پروژه که توسط موسسه ملی تحقیقات بهداشت و مراقبت (NIHR) تامین می شود، بر سه حوزه کلیدی تمرکز خواهد داشت:

پیاده‌سازی در دنیای واقعی: N-Tidal در کنار شیوه‌های موجود در One Health Lewisham، ارائه‌دهنده جامعه یکپارچه در جنوب شرق لندن که بخش مجازیNHS@Home را اجرا می‌کند، استفاده خواهد شد. این به متخصصان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا با دستگاه و نتایج آن در یک محیط کنترل شده آشنا شوند.

نیازسنجی: متخصصان مراقبت های بهداشتی درگیر در پروژه برای شناسایی مناطق خاصی که در آن آموزش مورد نیاز است، مصاحبه خواهند شد.

توسعه منابع آموزشی: بر اساس نیازسنجی، این پروژه ماژول های آموزشی ویدیویی و آنلاین را به طور خاص برای N-Tidal ایجاد می کند. این منابع به راحتی برای استفاده در هر محیطی که N-Tidal در آن مستقر خواهد شد، در دسترس خواهند بود.

مدیر عامل TidalSense، دکتر Ameera Patel، گفت: "N-Tidal این پتانسیل را دارد که به طور قابل توجهی تشخیص COPD را در سراسر NHS بهبود بخشد، به همین دلیل مهم است که ما برای رفع موانع پذیرش تلاش کنیم.

این برنامه تضمین می‌کند که می‌توانیم منابع آموزشی مورد نیاز را به طور مشترک توسعه دهیم تا پزشکان عمومی بتوانند فناوری‌های ما را درک کرده و به آنها دسترسی داشته باشند، و در نهایت منجر به تشخیص سریع‌تر بیماران می‌شود.

علاوه بر این، چارچوب توسعه‌یافته از طریق این پروژه می‌تواند راه را برای پذیرش هموار فناوری‌های هوش مصنوعی آینده در مراقبت‌های بهداشتی هموار کند.

 

منبع: htworld

 

برچسب ها: تله ویزیت TeleVisit

نظرات