عمل لیزیک چشم

به لطف روش لیزیک که برای اصلاح نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم استفاده می شود، میلیون ها نفر بدون عینک زندگی می کنند. عمل لیزیک تغییر شکل دائمی لایه شفاف چشم با لیزر اگزایمر است. همین اصلاحات را می توان با روش های PRK و LASEK انجام داد.

Eagle Eye (Wavefront) چیست؟ در برخی از چشم ها، بی نظمی های نوری چشم به نام انحراف همراه با عیوب انکساری مانند نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم وجود دارد. این انحرافات می تواند باعث کاهش دید در شب و بینایی شود. در این حالت، اصلاح انحرافات به همراه عیب انکساری ممکن است منجر به افزایش دید در شب و حدت بینایی شود. در این راستا، گزینه‌های درمانی شخصی‌سازی‌شده، که عموما با نام Eagle Eye شناخته می‌شوند.

چه کسانی نمی توانند لیزیک کنند؟ در افراد مبتلا به قوز قرنیه، قرنیه نازک، یووئیت، گلوکوم کنترل نشده، دیابت کنترل نشده و مادران باردار و شیرده انجام نمی شود. برای افراد زیر 18 سال و بالای 65 سال جز در موارد خاص انجام نمی شود. دکتر شما در این مورد نظر نهایی را خواهد گفت.

لیزیک، PRK، LASEK، Intralase، Eagle Eye، Wavefront: کدام یک برای من مناسب است؟ اینها همه روش های جراحی چشم با لیزر هستند. پزشکانی که در جراحی لیزر چشم تخصص دارند می توانند تصمیم بگیرند که کدام روش برای شما مناسب است. پس از ارائه گزینه های جایگزین به شما، تصمیم گیری نهایی همراه با پزشک در به دست آوردن بهترین نتیجه برای شما تعیین کننده خواهد بود.

 

منبع: mehruzcevadzade

 

نویسنده مقاله

دکتر مهروز جوادزاده

چشم‌پزشکی

» شماره نظام پزشکی : 136978

» شهر : تهران

نظرات