آیا متاورس آموزش پزشکی، عملکرد پزشکی و سلامت را متحول خواهد کرد؟

متاورس یکی از مهم‌ترین لغاتی است که نه تنها به واژه نامه‌ها وارد شده است، هر روز هم خبرهای جدید و مهیجی در مورد آن به گوشمان می‌رسد و فیلم های متاورسی خیلی سریع در شبکه‌های اجتماعی وایرال می‌شوند. همان دنیا یا اکوسیستمی که به کاربران اجازه می‌دهد به شکل آواتار در یک محیط سه بعدی و در فضای ابری با یکدیگر تعامل داشته باشند. دنیای متاورس به عنوان یک محیط دیجیتال عمل می‌کند، اما جنبه‌های “واقعی” خاصی هم دارد: هویت‌های فردی، توکن‌های دیجیتال، رمز ارزها و مهم‌تر از همه حضور فزاینده و رو به رشد محصولات.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

Metaverse یک واقعیت دیجیتال موازی است که از فناوری های واقعیت مجازی، واقعیت ترکیبی و واقعیت افزوده تشکیل شده است. این پتانسیل دگرگونی در نحوه آموزش پزشکان و نحوه کار آنها در واقعیت سنتی دارد!اما با ظهور این فناوری جدید نگرانی هایی در مورد ایمنی، امکان سنجی و رابطه پزشک و بیمار به وجود می آید!اکنون در آموزش پزشکی استفاده می شود، به عنوان مثال استفاده از VR برای آموزش جراحی!

 

مناطق استفاده از TIPTA METAVERSE

با استفاده از Metaverse در پزشکی، معاینات از راه دور در محیط آنلاین انجام می شود و پزشکان می توانند در موارد و بیماری هایی که نیاز به کنترل فیزیکی ندارند، بدون مراجعه به بیمارستان با پزشکان ملاقات کنند. جراحی های مختلف مستقل از مکان، زمان و توانایی فیزیکی، بدون نیاز به مسافرت پزشک و بیمار بین کشورها انجام خواهد شد. این امکان وجود دارد که توسعه جراحی دیجیتال با Metaverse گسترش بیشتری پیدا کند. در اینجا موضوعات مرتبط با بازتاب جهان متاورس در مورد سلامت آمده است: جلسات، کنفرانس ها و آموزش های حرفه ای مختلف که در آن تحولات در زمینه پزشکی با حضور پزشکان و داوطلبان دکترا به طور همزمان از سراسر جهان قابل دسترسی خواهد بود.

 

شرکت های داروسازی نیز می توانند از آن به عنوان یک ابزار ارتباطی استفاده کنند:

داروسازان از متاورس برای برقراری ارتباط با نسل MZ استفاده می کنند.

فراسوی گسترده ای را برای صنعت، از تحقیق و توسعه گرفته تا کشف و بازاریابی دارو، ارزیابی کنید.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

آیا دانشکده پزشکی متاورس امکان پذیر است؟

جمهوری؛ دانشکده پزشکی Metaverse روزی در پرتو همه این داده ها از نظر تئوری هم از نظر آموزش و هم از نظر عملی امکان پذیر خواهد بود. با این حال، در چنین حالتی، ما هیچ اطلاعاتی در مورد آنچه که هنگام فارغ التحصیلی بدون دست زدن به افراد ممکن است با آن مواجه شویم، نداریم. ممکن است دانش آموز در حین انجام یک عمل جراحی مجازی خسته شود، عوارضی ایجاد کند و تکنیک های جدیدی برای خود ایجاد کند، اما در زندگی واقعی این ویژگی ها را نداشته باشد. جراحی ها و درمان های استاندارد نیز امکان پذیر خواهد بود، اما مواقعی نیز وجود خواهد داشت که این استانداردسازی در برابر این جمله مهم پزشکی درمانده شود. در نهایت باید گفت: بیمار هست، نه بیماری.

 

منبع: winally

 

نظرات

مقالات مرتبط

سایر پزشکان مرتبط