نگرانی های سلامت که بر فراز متاورس است

بررسی واقعیت مجازی: متاورس آینده فیس‌بوک و سایر شرکت‌ها که با هدف تجسم مجدد اینترنت امروزی به‌عنوان یک تجربه سه بعدی که می‌توانیم به جای نگاه کردن به صفحه نمایش، بخشی از آن باشیم ، می‌تواند دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی را بهبود بخشد یا گسترش دهد.اما برخی از کارشناسان فناوری و محققان برجسته در زمینه واقعیت مجازی در پزشکی، بسیاری از این صحبت‌های اخیر را تبلیغاتی با جنبه‌های منفی احتمالی برای بیماران می‌دانند.

روانشناس آلبرت ریزو، مدیر واقعیت مجازی پزشکی در مؤسسه فناوری‌های خلاقانه USC، تأکید کرد که متاورس ایده جدیدی نیست. او گفت که محققان مدت‌هاست در حال بررسی کاربردهای جدید VR بوده‌اند و جهان‌های مبتنی بر آواتار برای دهه‌ها وجود داشته‌اند.

او به Future Pulse گفت: اینجا ممکن است کمی هیاهو باشد . مطمئناً هر کسی با نیمی از مغز، زمان‌بندی استراتژیک آن را خواهد دید. اما Rizzo به شبکه اجتماعی اعتبار می‌دهد که دورانی تحول‌آفرین برای مراقبت‌های بهداشتی را آغاز کرده است، دورانی که کاربرد بالینی VR دیگر علمی تخیلی نیست.او گفت، با این حال، نگرانی های مربوط به حریم خصوصی در مورد این فناوری را نمی توان دست کم گرفت.

آیا می خواهید این خبرنامه را هر روز هفته دریافت کنید؟ مشترک شدن در POLITICO Pro. همچنین اخبار خط‌مشی روزانه و اطلاعات دیگری را که برای انجام بزرگترین داستان‌های روز به آن نیاز دارید، دریافت خواهید کرد.

ریزو گفت: وقتی شما به شکلی تجسم‌یافته در یک زمینه متاورس با هم تعامل می‌کنید، خیلی اتفاق می‌افتد، و اضافه کرد که مردم تمایل دارند وقتی هدست واقعیت مجازی را می‌بندند، ناباوری را به حالت تعلیق درآورند و محافظان خود را حتی بیشتر ناامید کنند. بدون محافظت کافی از حریم خصوصی، حرکت در این فضای مجازی «مثل این است که یک هواپیمای بدون سرنشین شما را در زندگی واقعی دنبال کند، بر هر کاری که انجام می‌دهید نظارت کند، و سپس این اطلاعات را به هر کسی منتقل کند».

برخی از محققان فناوری همچنین نگرانند که این دنیای به شدت غوطه ور تنها استفاده اجباری از رسانه های اجتماعی را تشدید کند که نشان داده شده است خواب، روابط و سلامت کلی را از بین می برد.

مایکل گفت: این واقعیت که مدل کسب‌وکار [فیس‌بوک] بر اساس تلاش برای جلب توجه شما تا زمانی که ممکن است، به خوبی نشان نمی‌دهد که متاورس به چیزی تبدیل شود که به‌طور ناعادلانه توجه کودکان و بزرگسالان را جلب کند. راب، مدیر ارشد تحقیقات در Common Sense، گروهی که بر تأثیرات فناوری بر خانواده‌ها متمرکز بود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

در حالی که هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا متاورس برای مردم مشکل ایجاد می‌کند وجود ندارد، افشاگری‌های اخیر یک افشاگر فیس‌بوک و بررسی‌های کنگره از TikTok، Snap و YouTube نشان داده است که بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر در محافظت از کاربران در دنیای پیش از متاورس ناکام هستند.

رهبران فیس‌بوک گفته‌اند که ایمنی، حریم خصوصی و اخلاق محوری در توسعه متاورس خواهند بود و از آنجایی که هنوز چندین سال باقی مانده است، قانون‌گذاران و سیاست‌گذاران زمان کافی برای اجرای پادمان‌ها خواهند داشت.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

اما افشاگر فیس‌بوک، فرانسیس هاگن، که در مقاله‌های فیس‌بوک به او پرداخته‌ایم، گفت که به این پلتفرم اعتماد ندارد تا بتواند از مردم محافظت کند. او به POLITICO گفت: آنها وعده های بسیار بزرگی در مورد اینکه چگونه ایمنی به وسیله طراحی در متاورس وجود دارد، داده اند، اما اگر آنها به شفافیت و دسترسی و سایر اقدامات پاسخگویی متعهد نباشند، نمی توانم تصور کنم نه فقط تکرار تمام آسیب هایی که در حال حاضر در فیس بوک می بینید را مشاهده می کنید.

دکتر آدام گازالی، بنیانگذار Neuroscape - مرکزی در UCSF که در مورد چگونگی استفاده از VR برای بهبود حافظه، توجه و تصمیم گیری تحقیق می کند ، گفت که او نسبت به تجربه بیمار در متاورس خوشبین است، جایی که کاربران ممکن است بتوانند به کلینیک مراجعه کنند. ، بیمارستان ها یا آزمایش های تحقیقاتی به روشی که نمی توانند از طریق برنامه های سلامت روان امروزی انجام دهند.

FDA دستگاه VR درد مزمن را برکت می‌دهد: دنیای درمان‌های دیجیتال ، اپلیکیشن‌ها، نرم‌افزارها، بازی‌های ویدیویی یا محصولات واقعیت مجازی- کمی بزرگ‌تر شد این هفته زمانی که سازمان غذا و دارو مجوز یک دستگاه واقعیت مجازی جدید را برای مبتلایان به کمردرد مداوم صادر کرد.

EaseVRx یک هدست، کنترلر و تقویت کننده تنفس را برای هدایت جلسات تنفس عمیق ترکیب می کند. بیماران طی یک برنامه هشت هفته‌ای، متشکل از 56 جلسه واقعیت مجازی، جلسات سه بعدی و تکنیک‌های درمان شناختی رفتاری را برای کاهش درد ترکیب می‌کنند. یک مطالعه تصادفی روی 179 بیمار نشان داد که 66 درصد از آنها 30 درصد یا بیشتر کاهش درد را گزارش کردند. FDA گفت که این نتایج تا حد زیادی پس از سه ماه پیگیری حفظ شد.

این بخش در حال رشد به طور جدی در ژوئن 2020 راه اندازی شد، زمانی که FDA بازی ویدیویی را برای درمان بیماران ADHD تأیید کرد. برنامه‌های بیشتر و بیشتری - برخی مورد تأیید FDA، برخی نه  به آنها ملحق شده‌اند. Snezana Mahon، مدیر عامل Transcarent، به Future Pulse گفت که حدود 290000 روش درمانی دیجیتال وجود دارد.

محققان بر این باورند که استفاده از بازی های ویدیویی، واقعیت مجازی و سایر محصولات مشابه می تواند بیماران را غرق کند .

 

منبع: politico

نظرات

مقالات مرتبط

سایر پزشکان مرتبط