آشنایی با Aidoc

آی داک مدیکال یک شرکت فناوری اسرائیلی است که سیستم‌های تریاژ و اطلاع رسانی ساده را با کمک کامپیوتر توسعه می‌دهد. Aidoc برای الگوریتم های سکته مغزی، آمبولی ریوی، مشکلات دهانه رحم، خونریزی داخل جمجمه، مشکلات داخل شکمی و آمبولی ریه تاییدیه FDA و CE را دریافت کرده است.

از الگوریتم‌های Aidoc در بیش از 900 بیمارستان و مرکز تصویربرداری، از جمله بیمارستان Montefiore Nyack، LifeBridge Health، LucidHealth، Yale New Haven Hospital، Cedars-Sinai Medical Center، مرکز پزشکی دانشگاه روچستر، و مرکز پزشکی شبا در حال استفاده هستند.

Aidoc در سال 2016 توسط الاد والاچ به عنوان مدیر عامل،  مایکل براگینسکی به عنوان مدیر ارشد فناوری و گای رینر به عنوان معاون تاسیس شد. در آوریل 2017، شرکت 7 میلیون دلار به رهبری شرکای TLV، [6] و در آوریل 2019، شرکت 27 میلیون دلار دیگر به رهبری سرمایه Square Peg جمع آوری کرد.

در آگوست 2018، Aidoc مجوز FDA را برای سیستم خونریزی داخل جمجمه خود دریافت کرد، و در می 2019 مجوز سیستم آمبولی ریه را دریافت کرد.در ژانویه 2020، سیستم تشخیص انسداد عروق بزرگ (LVOs) در معاینات CTA سر، مجوز FDA را دریافت کرد.

Aidoc مجموعه ای از محصولات هوش مصنوعی را توسعه داده است که ناهنجاری های حساس را در زمان (مخصوصا برای رادیولوژیست ها) را در سراسر بدن نشان می دهد. الگوریتم ها با مقادیر زیادی از داده ها برای ارائه کمک های تشخیصی برای مجموعه وسیعی از آسیب شناسی ها توسعه یافته اند. این شرکت مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها را در سراسر بدن ارائه می‌کند، از جمله برای خونریزی داخل جمجمه، شکستگی‌های ستون فقرات، مشکلات در شکم، آمبولی ریه و موارد دیگر.آنان با شعار "هوش مصنوعی همیشه روشنی راه است" بستر را توسعه داده اند، اصطلاحی که توسط الاد والاچ ابداع شد و به نوعی از هوش مصنوعی اشاره دارد که "همیشه روشن است و دائماً در پس‌زمینه اجرا می‌شود و به طور خودکار داده‌های تصویربرداری پزشکی را تجزیه و تحلیل می‌کند، یافته‌های فوری را شناسایی می‌کند و از اتلاف وقت رادیولوژیست‌ها در غرق شدن در مقادیر زیادی از داده های نامربوط جلوگیری می‌کند.

یک مطالعه بالینی بر روی دقت Aidoc شبکه‌های عصبی کانولوشنال عمیق برای تشخیص آمبولی ریه (PE) در CT آنژیوگرافی ریه (CTPAs) توسط بیمارستان دانشگاه بازل انجام شد و در کنگره رادیولوژی اروپا ارائه شد و نشان داد که الگوریتم Aidoc حساسیت به 93% و ویژگی 95% رسید. تحقیقات بالینی همچنین برای آزمایش عملکرد تشخیصی سیستم تریاژ مبتنی بر یادگیری عمیق Aidoc برای پرچم‌گذاری یافته‌های حاد در معاینات توموگرافی کامپیوتری شکم (CT) انجام شده است. به طور کلی، الگوریتم به 93 درصد حساسیت (91/98، 7 منفی کاذب) و 97 درصد ویژگی (93/96، 3 مثبت کاذب) در تشخیص یافته‌های حاد شکم دست یافت.

تحقیقات بالینی اضافی در مورد دقت الگوریتم خونریزی داخل جمجمه‌ای Aidoc در کنگره اروپای رادیولوژی توسط بیمارستان دانشگاه آنتورپ ارائه شد و استفاده از الگوریتم یادگیری عمیق آن را برای تشخیص خونریزی داخل جمجمه‌ای در CT بدون کنتراست تقویت‌شده مغز ارزیابی کرد. دانشگاه واشنگتن مطالعه ای را در مورد دقت الگوریتم خونریزی داخل جمجمه ای ایدوک تکمیل کرد.

راه حل های Aidoc شرایط پزشکی رایج در همه تنظیمات (ED / بستری / سرپایی)، از جمله مراکز تروما سطح 1، مراکز تصویربرداری سرپایی، گروه های رادیولوژی از راه دور را پوشش می دهد و در بیش از 200 مرکز پزشکی در سراسر جهان راه اندازی شده است. مشتریان قابل توجه شامل مرکز پزشکی دانشگاه روچستر، Global Diagnostics استرالیا،  بیمارستان دانشگاه آنتورپ و بیمارستان AZ Maria Middelares هستند. به گفته این شرکت، Aidoc دارای ادغام عمیق PACS با ارائه دهنده نرم افزار گردش کار (GE، Agfa، Nuance) است.

 

منبع: en.wikipedia.orgوwww.aidoc.com

 

نظرات

مقالات مرتبط

سایر پزشکان مرتبط