توسعه نرم افزار سفارشی در مراقبت های بهداشتی کلید بهبود نتایج بیماران و کاهش هزینه ها

بخش مراقبت های بهداشتی در چند دهه اخیر به سرعت تغییر کرده است. همه گیری نیاز به تحول دیجیتال در صنعت مراقبت های بهداشتی را تسریع کرد.سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی بیشتری در توسعه نرم‌افزار مراقبت‌های بهداشتی سفارشی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا عملیات پزشکی را ساده‌سازی کنند، مراقبت‌های باکیفیت ارائه کنند و تجربه بیمار را بهبود بخشند.

برنامه‌های نرم‌افزاری سفارشی در صنعت مراقبت‌های بهداشتی، عملیات‌های مختلفی از جمله EHR، EMR، صورت‌حساب پزشکی، زمان‌بندی قرار ملاقات، مدیریت موجودی و غیره را خودکار می‌کنند. بنابراین، بیمارستان ها، پزشکان و سایر ارائه دهندگان مراقبت را قادر می سازد تا بر مراقبت از بیمار تمرکز کنند.

 

آمار

با وجود ذینفعان بسیاری از بیمارستان ها و مراکز پزشکی، پزشکان، شرکت های دارویی و تحقیقاتی و بیماران، نیاز به راه حل های نرم افزاری مراقبت های بهداشتی به طور طبیعی قابل توجه است.بر اساس گزارش Deloitte Global Health Care Outlook، ارزش جهانی صنعت مراقبت های بهداشتی 7.724 تریلیون دلار است که آن را به یکی از مهم ترین مشارکت کنندگان در بازار جهانی تبدیل می کند.

انتظار می‌رود بخش جهانی فناوری اطلاعات صنعت مراقبت‌های بهداشتی تا سال ۲۰۲۶ به ۶۶۲ میلیارد دلار برسد.

90٪ از ارائه دهندگان مراقبت از توسعه نرم افزار مبتنی بر ابر برای ارائه مراقبت بهتر از بیمار و بهبود نتایج استفاده می کنند.

اتوماسیون مراقبت های بهداشتی می تواند 80 درصد از خطاهای پزشکی حیاتی را در طول انتقال مراقبت های ناشی از عدم ارتباط حل کند.

خودکارسازی مدیریت عملکرد مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند قرار ملاقات‌های از دست رفته را کاهش دهد، بنابراین، به صرفه‌جویی سالانه بیش از 150 میلیارد دلاری که برای قرارهای از دست رفته صرف می‌شود، کمک می‌کند.

 

توسعه نرم افزار مراقبت های بهداشتی سفارشی چیست؟

توسعه نرم‌افزار سفارشی در مراقبت‌های بهداشتی به ایجاد راه‌حل‌های نرم‌افزاری منحصربه‌فرد و متناسب برای پاسخگویی به نیازهای خاص سازمان‌های بهداشت و درمان اشاره دارد. این راه‌حل‌های نرم‌افزاری چالش‌های منحصربه‌فردی از جمله مدیریت داده‌های بیمار، زمان‌بندی قرار ملاقات، پشتیبانی تصمیم‌گیری بالینی و موارد دیگر را برطرف می‌کنند.

توسعه نرم‌افزار سفارشی در مراقبت‌های بهداشتی به ساده‌سازی فرآیندها، بهبود مراقبت از بیمار و نتایج و حمایت از انطباق با مقررات کمک می‌کند.

نمونه‌هایی از راه‌حل‌های نرم‌افزار مراقبت‌های بهداشتی: پرونده الکترونیک سلامت (EHR)، پرونده الکترونیک پزشکی (EMRs)، پلت‌فرم‌های پزشکی از راه دور، سیستم‌های مدیریت بیمار و موارد دیگر.

 

انواع مختلف راه حل های نرم افزار مراقبت های بهداشتی چیست؟

نرم افزار پرونده الکترونیک سلامت

پرونده الکترونیک سلامت (EHR) نرم افزار ضروری مراقبت های بهداشتی است که در کلینیک ها و بیمارستان ها استفاده می شود. EHR نیاز به سوابق پزشکی کاغذی را کاهش می دهد زیرا اطلاعات کامل بیمار را ذخیره می کند. این اطلاعات شامل سابقه پزشکی و خانوادگی، سابقه داروهای تجویز شده و نتایج آزمایشگاهی و سایر آزمایشات می باشد EHR ها روشی راحت، سریع و مقرون به صرفه برای ذخیره داده ها و جلوگیری از خطرات تکرار یا از دست دادن داده ها را ارائه می دهند.

 

نرم افزار نسخه الکترونیکی

نرم افزار نسخه الکترونیکی به پزشکان اجازه می دهد نسخه بنویسند، تاریخچه نسخه را پیگیری کنند و هر دارویی را تمدید یا لغو کنند. پزشکان و بیماران می توانند مستقیماً نسخه را به داروخانه مورد نظر خود ارسال کنند و در نتیجه در زمان صرفه جویی کنند. ردیابی سوابق و نسخه‌های قبلی به پزشکان امکان می‌دهد تا داروهایی که قبلاً مصرف کرده‌اند را بررسی کنند و تغییرات را به سرعت پیشنهاد کنند.

 

نرم افزار پزشکی از راه دور

نرم افزار Telemedicine بیماران را قادر می سازد تا تله ویزیت را از پزشکان دریافت کنند. نیاز به راه‌حل‌های نرم‌افزاری پزشکی از راه دور پس از شیوع همه‌گیری افزایش یافت. بیماران می توانند تله ویزیت های مراقبتی مورد نیاز را عملاً بدون قرار ملاقات حضوری منظم دریافت کنند.

سامانه های تله ویزیت کنفرانس ویدیویی درون برنامه ای، پیام رسانی درون برنامه ای، انتقال فایل (برای نتایج آزمایش بیمار) و پرداخت درون برنامه ای را ارائه می دهد.

 

مانیتورینگ بیمار از راه دور (RPM)

راه حل های نرم افزار نظارت از راه دور بیمار (RPM) جمع آوری داده های بیمار را در خارج از موسسات مراقبت های بهداشتی (کلینیک ها یا بیمارستان ها) امکان پذیر می کند. به عنوان مثال، مانیتورهای ضربان قلب و فشار خون، اندازه‌گیری‌های گلوکز و اکسیژن خون، مانیتورهای ECG پوشیدنی و غیره. مشابه نرم‌افزار پزشکی از راه دور، RPM در طول همه‌گیری شتاب بیشتری گرفت.

 

سیستم های مدیریت بیمارستانی (HMS)

نرم افزار مدیریت بیمارستان دارای دو پنل است . یکی برای مدیران بیمارستان شامل پزشکان و متخصصان مجاز مراقبت های بهداشتی و دیگری برای بیماران.

پنل مدیریتی، مدیران بیمارستان را قادر می سازد تا کل عملیات بیمارستان را به طور یکپارچه مدیریت کنند. مدیریت غذا و دارو، رزرو اتاق و برنامه ریزی، جدول زمانی پزشکان، و قرار ملاقات های برنامه ریزی شده را پوشش می دهد.

از طرفی پورتال بیماران به آنها امکان رزرو و تعیین نوبت با فرم ثبت نام بیمار را می دهد. همچنین، تمام اطلاعات پذیرش، اطلاعات صورت‌حساب، بیمه، روش‌ها، قرار ملاقات‌های پزشک و همه اطلاعات داروها و نسخه‌ها را پوشش می‌دهد.

بنابراین، سیستم های مدیریت بیمارستان، بهره وری بیمارستان ها را بهبود می بخشد، روال ها را ساده می کند و تجربه بیماران را بهبود می بخشد.

 

CRM مراقبت های بهداشتی

نرم‌افزار Healthcare CRM به بیمارستان‌ها کمک می‌کند تا روابط خوبی با مشتریان داشته باشند، زیرا بسیاری از وظایف، از جمله ثبت نام برای خدمات و شخصی‌سازی بر اساس داده‌های ارائه‌شده را خودکار می‌کند.

 

نرم افزار صورتحساب پزشکی

نرم‌افزار Medical Billing سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی را قادر می‌سازد تا فاکتورها، رسیدها، ادعاهای بیمه و سایر تراکنش‌های مالی بیمار را ایجاد و مدیریت کنند. سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند این نرم‌افزار را به‌طور جداگانه ادغام کنند اگر سیستم‌های مدیریت بیمارستان آنها این ویژگی را ارائه ندهد.

 

آموزش پزشکی از راه دور

فناوری به طور یکسان به نفع پزشکان، ارائه دهندگان مراقبت و بیماران است. راه حل های نرم افزار آموزش پزشکی از راه دور به دانشجویان و پزشکان امکان می دهد تا آموزش پزشکی مجازی را دریافت کنند. این نرم‌افزار فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده را ادغام می‌کند تا به دتمشجویان پزشکی در تعامل مستقیم‌تر با مطالب موضوعی کمک کند.

 

تصویربرداری پزشکی

فناوری تصویربرداری پزشکی امکان استخراج داده ها و اطلاعات دقیق از تصاویر را فراهم می کند. فناوری AI و ML استخراج داده ها را سریع می کند.

 

مزایای توسعه نرم افزار مراقبت بهداشتی سفارشی چیست؟

آیا باید در خدمات توسعه نرم افزار سفارشی سرمایه گذاری کنم؟

توسعه نرم افزار سفارشی چه سودی برای سازمان من خواهد داشت؟

اگر در مورد سوالات بالا نگران هستید، مزایای سرمایه گذاری در فناوری سلامت  را در ادامه مطالعه کنید .

 

رضایت بیشتر بیمار

رضایت بیمار و مراقبت با کیفیت در بخش مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است. خودکار کردن عملیات، کارایی و سرعت را بهبود می بخشد و ارائه دهندگان را قادر می سازد تا بر مراقبت از بیمار تمرکز بیشتری داشته باشند. همچنین، فناوری مراقبت فوری و مراقبت از راه دور را برای شرایط اضطراری ممکن کرده است.همچنین، بیماران نیازی به منتظر ماندن در صف های طولانی برای رزرو نوبت یا خرید دارو ندارند. برنامه های تلفن همراه بهداشت و درمان راحتی و سرعت را تسهیل می کنند.

 

امنیت داده های پیشرفته

داده های مراقبت های بهداشتی حساس هستند و هر روز مقدار قابل توجهی تولید می شود. راه حل های نرم افزار مراقبت های بهداشتی امنیت بیشتری را برای داده های بیمار و بیمارستان فراهم می کند. راه‌حل‌های نرم‌افزار مراقبت بهداشتی سفارشی مبتنی بر ابر دسترسی غیرمجاز را حذف می‌کنند و ذخیره‌سازی امن داده‌ها را فراهم می‌کنند.

 

افزایش بهره وری

راه‌حل‌های نرم‌افزار مراقبت‌های بهداشتی، عملیات را خودکار می‌کنند و در نتیجه در وقت پزشکان صرفه‌جویی می‌کنند. نیاز به کاغذبازی، کارهای دستی مکرر و خطاها کاهش می‌یابد، در نتیجه کارایی عملیات و بهره‌وری کلی افزایش می‌یابد.

 

اشتباهات کمتر

فشار زیاد، ساعات کار طولانی و نیروهای خارجی ناگهانی مانند همه‌گیری منجر به اشتباهات شدیدتر مراقبت‌های بهداشتی می‌شود. عملیات خودکار و کارهای تکراری به کاهش یا حذف خطاها و ارائه مراقبت بهتر کمک می کند.

 

مراحل توسعه نرم افزارهای مراقبت بهداشتی سفارشی چیست؟

بنابراین، اگر تصمیم به ساخت نرم‌افزار مراقبت‌های بهداشتی سفارشی گرفته‌اید، باید در مورد فرآیند و مراحلی که پیش می‌روند تعجب کنید. برای ساختن نرم‌افزار مراقبت‌های بهداشتی درجه یک، باید با یک شرکت توسعه نرم‌افزار سفارشی پیشرو شریک شوید. برون سپاری یک آژانس توسعه نرم افزار بسیار مقرون به صرفه و سودمند است.در اینجا مرحله توسعه نرم افزار مراقبت بهداشتی سفارشی آمده است:

برنامه ریزی

مرحله برنامه ریزی شامل تحقیق در مورد مخاطبان هدف و رقبا است. نگرانی اصلی این است که طراحی، نمونه اولیه و ویژگی های برنامه را با اهداف تجاری خود هماهنگ کنید.

 

وایرفریم و طراحی

مرحله بعدی ایجاد وایرفریم های کاربردی و نهایی کردن طراحی است. یک رابط کاربری ساده و دوستانه، تجربه بهتری را برای مشتری فراهم می کند.

 

توسعه و آزمایش

مرحله ای که در آن توسعه واقعی اتفاق می افتد. تیم توسعه نرم افزار فناوری های مورد نیاز را پیاده سازی می کند تا ایده برنامه را به نرم افزار بهداشتی پویا تبدیل کند.اشکال زدایی همراه با توسعه برای از بین بردن خطاهای یک محصول صیقلی همراه است. پس از توسعه برنامه، آژانس توسعه نرم‌افزار سفارشی آزمایش‌های دقیقی را قبل از راه‌اندازی نهایی انجام می‌دهد.

 

راه اندازی

اکنون زمان استقرار برنامه در فروشگاه های برنامه برای نصب و استفاده کاربران است.

 

هزینه ساخت نرم افزار مراقبت های بهداشتی سفارشی چقدر است؟

نگرانی بزرگ بعدی در هنگام توسعه نرم افزار سفارشی که هر سازمانی با آن مواجه است، هزینه است. هزینه توسعه نرم افزار مراقبت های بهداشتی سفارشی به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله:

-نوع اپلیکیشن؛

-اندازه و پیچیدگی برنامه؛

-پیچیدگی طراحی؛

-ادغام شخص ثالث؛

-مکان تیم توسعه

کل هزینه برابر با ساعات مورد نیاز برای ساخت یک نرم افزار سفارشی ضرب در نرخ ساعتی توسعه دهنده است.

 

منبع: bit.ly/3HY2zyUو linkedin

نظرات

مقالات مرتبط

سایر پزشکان مرتبط