متاورس چگونه مراقبت های بهداشتی را متحول خواهد کرد؟

متاورس این پتانسیل را دارد که به فناوری‌های نوآورانه برای مراقبت‌های بهداشتی منجر شود. دریابید که چگونه نوآوری های همه جانبه می توانند به بیماران و پزشکان در بهبود نتایج سلامت کمک کنند.متاورس پتانسیل بهبود همه جنبه‌های مراقبت‌های بهداشتی، از سلامت مجازی گرفته تا سلامت روان و روش‌های جراحی پیچیده را دارد.

فناوری‌های وب 3.0 مانند هوش مصنوعی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و اینترنت چیزهای پزشکی در حال حاضر برای انجام کارهایی مانند آموزش کارکنان خط مقدم همه‌گیری و تسکین علائم استرس پس از سانحه PTS استفاده می‌شوند.بیایید برخی از راه هایی را که متاورس مرز بعدی در بخش مراقبت های بهداشتی خواهد بود، بررسی کنیم.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

بهداشت از راه دور

تحقیقات مک‌کینزی نشان می‌دهد که استفاده از سلامت از راه دور از ابتدای دوره قبل از همه‌گیری تا سال 2021 38 برابر افزایش یافته است.

متاورس ما را قادر می سازد تا خدمات پزشکی از راه دور را گسترش دهیم. در متاورس، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی قادر خواهند بود به طور موثر بیماران را به طور مجازی معاینه کنند و به طور بالقوه شرایط سلامت خاصی را تشخیص دهند.

مشاوره از راه دور Metaverse به این معنی است که بیماران نیازی به محدود شدن به متخصصان مراقبت های بهداشتی در موقعیت جغرافیایی خود ندارند. بیماران در ایالات متحده می توانند به متخصصان در استرالیا مراجعه کنند و بالعکس  تنها چیزی که لازم است این است که بیمار و ارائه دهنده هدست داشته باشند. این امر به ویژه در مناطقی از جهان که کمبود متخصصان پزشکی وجود دارد یا مردم در دسترسی به مراقبت مشکل دارند مفید است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

آموزش پزشکی

متاورس فرصت های جدیدی را برای آموزش و آموزش پزشکی بسیار فراگیر ارائه می دهد.دانش‌آموزان و کارآموزان می‌توانند آناتومی بدن انسان را در یک محیط آموزشی واقعیت مجازی بررسی کنند و امکان حل مشکلات، ایجاد خلاقیت و ایجاد فضاهای یادگیری در ماورای جهان عملاً نامحدود است.

مرکز آموزشی پیشرفته سازمان جهانی بهداشت، آکادمی، ویژگی جدیدی را در برنامه آموزشی خود راه اندازی کرد که از AR استفاده می کند تا به کارکنان بهداشتی نشان دهد که چگونه می توانند هنگام کار با بیماران COVID-19 ایمن بمانند. این برنامه راه مناسب برای قرار دادن و برداشتن تجهیزات محافظ شخصی PPE را نشان می دهد.

در طول نمایش، یادگیرنده می‌تواند فیگور را ببیند که PPE را می‌پوشد و خارج می‌کند و سپس در واقع حرکات فیگور را هدایت می‌کند، بنابراین به‌جای تماشای یک ویدیوی آموزشی، با انجام دادن یاد می‌گیرد.

شرکت نرم‌افزار تصویربرداری پزشکی Novarad Corporation سیستم واقعیت افزوده OpenSight را برای آموزش منتشر کرد، که به دانش‌آموزان و معلمان تجربه‌ای همه‌جانبه از هر مطالعه اهداکننده‌ای را که می‌توان با دستگاه CT انجام داد، می‌دهد. با استفاده از هدست مایکروسافت HoloLens 2، دانش آموزان می توانند هولوگرام ها را با استفاده از دستورات صوتی برای نشان دادن اندام ها، استخوان ها و بافت های نرم دستکاری کنند.

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی همچنین می توانند از دوقلوهای دیجیتال  مدل های مجازی، یا شبیه سازی، فرآیندها، اشیاء یا سیستم ها - برای ایجاد آدم های آزمایشی برای افراد استفاده کنند. آنها می توانند از این دوقلوهای دیجیتال در متاوره برای پیش بینی واکنش بیماران به داروها، بهبودی از بیماری یا توانبخشی پس از جراحی استفاده کنند.

 

جراحی در متاورس

جراحان در حال حاضر از فناوری AR، VR و AI برای انجام جراحی های کم تهاجمی استفاده می کنند. با این فناوری‌های همه جانبه، متخصصان پزشکی یک نمای سه بعدی از بدن بیمار دریافت می‌کنند که به آنها کمک می‌کند تا عملیات را برنامه‌ریزی و انجام دهند.

شبیه‌سازی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در متاورس نیز راهی مطمئن برای جراحان در حال آموزش است تا مهارت‌های خود را ارتقا دهند و با چالش‌ها و عوارض فنی مختلف روبرو شوند. یک جراح حتی می‌تواند در حین عمل یک نمایشگر هدآپ دریافت کند، بنابراین برای دیدن داده‌ها یا تصاویر صفحه، نیازی به نگاه کردن از بیمار روی میز ندارد.

 

درمان سلامت روان Metaverse

متاورس پتانسیل ایجاد انقلابی در درمان سلامت روان را دارد. روانپزشکان و روان درمانگران می توانند از تجربیات غوطه ور در متاورس برای درمان مسائلی مانند:

PTS

اختلالات اضطرابی

توهمات

روان پریشی

توهمات

اختلالات اشتها

علاوه بر این، متاورس می‌تواند دسترسی به مراقبت‌های بهداشت روانی را برای افراد ناتوان یا افرادی که با موانع جغرافیایی برای دریافت مراقبت سروکار دارند، فراهم کند.

نظرات

مقالات مرتبط

سایر پزشکان مرتبط