چگونه با Healthcare Tech SaaS راه حل های کاربر پسند و ایمن بسازیم؟

آیا می خواهید یک برنامه saas مراقبت های بهداشتی بسازید؟ زمان مناسب است.

بازار توسعه مراقبت های بهداشتی saas بسیار بزرگ است و هنوز اشباع نشده است. سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی به راه‌حل نرم‌افزاری مناسب نیاز دارند تا به آنها کمک کند تا عملیات روزانه خود را ساده‌تر کنند. فناوری نسل بعدی در برنامه‌های saas مراقبت‌های بهداشتی، اتوماسیون را به ارمغان می‌آورد و در نتیجه به بهبود کارایی عملیاتی کمک می‌کند.

با این حال، توسعه یک برنامه کاربردی saas مراقبت های بهداشتی سفارشی گران است و همه سازمان ها نمی توانند هزینه زیادی را صرف کنند. یک جایگزین عالی برای این، توسعه برنامه بهداشت و درمان saas است.اجازه دهید عمیقاً به جزئیات مربوط به چیستی آن و نحوه ساختن یک برنامه saas مراقبت های بهداشتی بپردازیم.

 

آمار

پذیرش برنامه های بهداشتی saas با نرخ 20 درصد در سال افزایش می یابد و انتظار می رود تا سال 2025 به 61.84 میلیارد دلار برسد.تخمین زده می شود که بازار جهانی نرم افزار مراقبت های بهداشتی به عنوان خدمات (SaaS) از 130.69 میلیارد دلار در سال 2021 به 51.7 میلیارد دلار تا سال 2028 با CAGR 27.5 درصد در طول دوره پیش بینی رشد کند.

 

نرم افزار SaaS چیست؟

نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) یک نرم افزار مبتنی بر ابر است که کاربران می توانند با پرداخت هزینه ماهانه آن را خریداری کنند. سازمان ها می توانند با اجازه به اپلیکیشن saas دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند. نیازی به دانلود نرم افزار نیست. سازمان ها می توانند مستقیماً به صورت آنلاین به آن دسترسی داشته باشند.

استفاده از برنامه های کاربردی saas در صنعت مراقبت های بهداشتی پس از همه گیری افزایش یافته است. به عنوان مثال، سازمان های مراقبت های بهداشتی از EHR های مبتنی بر ابر، EMR استفاده می کنند، زیرا انعطاف پذیرتر، ایمن تر و مقرون به صرفه تر هستند.

 

چرا سازمان های بهداشت و درمان Saas Applications را ترجیح می دهند؟

برنامه های کاربردی Healthcare Saas مزایای زیادی را به خصوص برای استارت آپ ها و کسب و کارهایی با بودجه محدود ارائه می دهند. در اینجا چند دلیل کلیدی وجود دارد که چگونه برنامه های کاربردی saas برای سازمان های مراقبت های بهداشتی مفید است.

  1. مقرون به صرفه

برنامه های بهداشت و درمان saas مقرون به صرفه، انعطاف پذیر و ایمن هستند. از آنجایی که موسسات مراقبت های بهداشتی جزئیات بسیار حساس و محرمانه را مدیریت و ذخیره می کنند، نمی توانند امنیت را برای هزینه به خطر بیاندازند.برنامه های SaaS در مراقبت های بهداشتی به صرفه جویی در هزینه های زیر کمک می کند و در عین حال مراقبت کامل از امنیت را حفظ می کند.

-هزینه تعمیر و نگهداری

-هزینه راه اندازی سخت افزار

-به روز رسانی نرم افزار و سخت افزار

-بدون سرمایه گذاری اولیه

 

   2- مقیاس پذیری

برنامه های Healthcare Saas بسیار مقیاس پذیر هستند. بنابراین، سازمان های مراقبت های بهداشتی می توانند به راحتی دسترسی خود را به مشتریان و مکان های بیشتری برای رشد کسب و کار گسترش دهند.

 

   3- امنیت داده ها

سازمان های مراقبت های بهداشتی برای محافظت از داده های حساس و محرمانه بیماران به ویژگی های امنیتی برنامه های saas متکی هستند. این برنامه‌ها همچنین از انطباق و مقرراتی مانند HIPAA استفاده می‌کنند تا داده‌های مراقبت‌های بهداشتی را ایمن و خصوصی نگه دارند.

 

   4- پشتیبان گیری

ارائه دهندگان برنامه Healthcare saas مسئول پشتیبان گیری منظم و به روز رسانی نرم افزار هستند. بنابراین، سازمان های مراقبت های بهداشتی می توانند برای ایمن نگه داشتن داده های خود به برنامه های saas اعتماد کنند.

 

   5- به روز رسانی در زمان واقعی

برنامه‌های Saas به اطلاع‌رسانی‌های بی‌درنگ اجازه می‌دهند تا سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی به به‌روزترین اطلاعات دسترسی داشته باشند. همه متخصصان و پزشکان را قادر می سازد تا در هر زمان به آخرین گزارش ها مشاوره و دسترسی داشته باشند.

 

چگونه یک اپلیکیشن saas مراقبت های بهداشتی بسازیم؟

هنگامی که از مزایای برنامه بهداشت و درمان saas مطلع شدید، باید کنجکاو باشید که بدانید چگونه یک برنامه بهداشتی saas را توسعه دهید. بنابراین، در اینجا ما با مراحل دقیق ساخت اپلیکیشن مراقبت های بهداشتی saas آشنا می شویم.

 

1-برنامه ریزی

ساختن یک برنامه saas مراقبت های بهداشتی پیچیده و چالش برانگیز است. از آنجایی که داده های پیچیده و حساس را ذخیره و مدیریت می کند، باید از امنیت و کارآمدی بالایی برخوردار باشد.بنابراین، ایجاد یک برنامه کاربردی saas مراقبت های بهداشتی کارآمد نیاز به برنامه ریزی مناسب دارد. برنامه ریزی شامل شناسایی نیازها و مشکلات سازمان است.

هنگامی که مشکلات، مخاطبان هدف و خواسته‌ها را شناختیم، می‌توانید ویژگی‌ها و عملکردهای برنامه را بهتر تصمیم بگیرید. برنامه ریزی کمک می کند تا از تکرارها و دوباره کاری های غیر ضروری جلوگیری شود و به صرفه جویی در هزینه ها و تلاش کمک می کند.

 

2- مستندات

پس از جمع‌آوری اطلاعات دقیق در مورد نیازهای برنامه، نوبت به فهرست کردن مشخصات برای ساخت برنامه می‌رسد. لیست مشخصات همچنین شامل عواملی است که بر امنیت و کارایی سیستم تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، برنامه باید ساده، ایمن باشد، چندین کاربر را مجاز کند و موارد دیگر.همه این مشخصات در کل چرخه عمر توسعه مستند و دنبال می شوند. این اسناد همچنین مشخصات، قراردادها، HIPAA و BAA و غیره را پوشش می‌دهد. اسناد واضح و دقیق به ساخت MVP‌های باکیفیت کمک می‌کنند.

 

3- طراحی UI/UX

پس از مستندسازی تمام مشخصات، نوبت به ساخت قسمت جلویی برنامه می رسد. طراحی ساده و مینیمال با ویژگی های واضح و ناوبری آسان توصیه می شود.اگر جستجوی هر ویژگی یا حرکت از یک ویژگی به ویژگی دیگر برای کاربران سخت باشد، ممکن است برنامه را ترک کرده و به دیگری تغییر مکان دهند.

 

4-انتخاب MVP

حداقل محصول قابل دوام MVP، برنامه پایه saas است که با ویژگی های ضروری برای راه اندازی برنامه توسعه یافته است. MVP یک راه عالی برای آزمایش یک ایده برنامه جدید با حداقل تلاش و هزینه است.

MVP به جمع آوری بازخورد از مخاطبان برای بهبود بیشتر در برنامه کمک می کند. اگر ایده برنامه موفقیت آمیز باشد، شرکت های فناوری مراقبت های بهداشتی بهبودهایی را برای نسخه بعدی انجام می دهند. اگر این کار را نکرد، در مرحله بعدی هیچ فایده ای وجود ندارد.

 

5-فرآیند توسعه را شروع کنید

پس از تکمیل برنامه ریزی، مستندسازی و نهایی کردن پشته فناوری، می توانید به مرحله توسعه بروید. بهترین کار این است که به تخصص توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل تکیه کنید. توسعه دهندگان برنامه بهداشت و درمان saas با تجربه هستند و به خوبی از محاسن و معایب فناوری های مختلف آگاه هستند.

 

6- آزمایش

تضمین کیفیت و تست کیفیت برنامه قبل از راه اندازی بسیار مهم است. برنامه باید از نظر عملکرد، سرعت، پاسخگویی، سازگاری و غیره آزمایش شود. ترکیبی از تست‌های دستی و خودکار جواب می‌دهد.

 

مطابق با فهرست بررسی انطباق HIPAA

برنامه های بهداشت و درمان saas باید با HIPAA مطابقت داشته باشند زیرا اطلاعات محرمانه مراقبت های بهداشتی بیماران را ذخیره و مبادله می کنند. برای ساختن یک برنامه بهداشتی saas سازگار با HIPAA، نکات زیر را به خاطر بسپارید.

اگر قصد دارید سیستم خود را به یک برنامه Saas منتقل کنید، قراردادهایی را بخوانید که مطابقت HIPAA را تضمین می کند. مطمئن شوید که توافقنامه همکاری تجاری مطابق با HIPAA را امضا کرده اید.

-این توافقنامه امنیت و حریم خصوصی اطلاعات محرمانه بهداشتی را تضمین می کند.

-اجازه استفاده از اطلاعات بهداشتی محافظت شده الکترونیکی را می دهد

-برنامه SaaS باید استانداردهای زیر را داشته باشد - DICOM، GDPR، SNOMED CT و غیره.

-ممیزی های منظم انجام دهید.

 

7- استقرار و نگهداری

هنگامی که برنامه از نظر کیفیت آزمایش شد، برنامه در فروشگاه های برنامه مستقر می شود. توسعه دهندگان برنامه بهداشت و درمان saas از دستورالعمل های فروشگاه های برنامه پیروی می کنند.

قرارداد همکاری تجاری (BAA) را با سرور میزبان HIPAA خود امضا کنید تا مطمئن شوید که نرم افزار saas مراقبت های بهداشتی با HIPAA سازگار است. این برنامه تنها در صورتی روی سرورهای سازگار با HIPAA اجرا می شود که به طور کامل با HIPAA مطابقت داشته باشد.

 

چگونه یک شرکت توسعه نرم افزار مراقبت های بهداشتی SaaS انتخاب کنیم؟

انتخاب شرکت توسعه saas مراقبت های بهداشتی مناسب می تواند چالش برانگیز باشد. عوامل زیادی باید در نظر گرفته شوند، از جمله تجربه، مهارت‌های فنی، پروژه‌های گذشته و غیره. بیایید به این عوامل بپردازیم و شریک مشاوره فناوری مراقبت‌های بهداشتی مناسب را انتخاب کنیم.

قبل از بررسی عوامل، صاحبان مشاغل باید بدانند که از برنامه چه می خواهند. هنگامی که آنها نیازهای خود را به خوبی شناختند، می توانند به دنبال آن مهارت ها یا عوامل خاص در شرکت توسعه برنامه بهداشت و درمان saas باشند. الزامات شما شامل بودجه توسعه برنامه، ویژگی ها، مخاطبان هدف، اهداف پروژه و غیره می شود.

 

عواملی که هنگام انتخاب شرکت توسعه نرم افزار باید به آنها توجه کرد:

-تجربه صنعت آژانس برون سپاری را بررسی کنید. به دنبال سالها تجربه آنها در توسعه برنامه های کاربردی saas مراقبت های بهداشتی باشید.

-به پروفایل برنامه نویسان، مهندسان و کدنویسان اپلیکیشن موبایل نگاه کنید.

-مهارت های فنی آن ها را تست کنید و سوالاتی بپرسید تا دانش و مهارت های آن ها را در یک زبان یا تکنولوژی خاص بدانید.

-به پروژه های گذشته آنها نگاه کنید و شباهتی با پروژه خود پیدا کنید. اگر پروژه مشابهی را در گذشته انجام داده اند، برای شما یک مزیت است.

-به دنبال مکان شریک توسعه باشید و ببینید آیا نرخ ساعتی آن مکان با بودجه شما مطابقت دارد یا خیر.

 

سوالات متداول

SaaS در مراقبت های بهداشتی چیست؟

Saas نرم افزار مراقبت های بهداشتی است که بر روی فناوری ابری برای سازمان های مراقبت های بهداشتی توسعه یافته و میزبانی شده است. برنامه‌های saas سریع‌تر، کارآمدتر و مقیاس‌پذیرتر هستند.

 

چرا SAAS بهترین مدل کسب و کار برای صنعت مراقبت های بهداشتی است؟

Saas به دلیل مزایای بسیاری که دارد برای صنعت مراقبت های بهداشتی ایده آل است.توسعه مراقبت های بهداشتی Saas امکان دسترسی به آخرین راه حل های تکنولوژیکی را با بودجه برای بهبود امنیت برای داده های حساس بیمار فراهم می کند.برنامه‌های Saas مانند EHR به پزشکان و سایر بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی امکان دسترسی به تاریخچه پزشکی بیمار و سایر داده‌ها را می‌دهند.اپلیکیشن‌های پزشکی از راه دور به بیماران امکان می‌دهند از راه دور مشاوره با پزشک داشته باشند.پزشکان می توانند با برنامه های saas مراقبت های بهداشتی همکاری و ارتباط موثر داشته باشند.

 

برنامه های محبوب SaaS در صنعت مراقبت های بهداشتی چیست؟

برخی از برنامه های محبوب saas مراقبت های بهداشتی عبارتند از EHR، Telemedicine، پشتیبانی تصمیم گیری بالینی، پورتال بیمار، و غیره. برخی از شرکت های بزرگ مراقبت های بهداشتی Zocdoc، Flatiron Health، Caredox، Pager و بسیاری دیگر هستند.

 

بهترین شیوه های توسعه مراقبت های بهداشتی Saas چیست؟

توسعه مراقبت های بهداشتی Saas چالش برانگیز است. توسعه‌دهندگان می‌توانند با بهترین شیوه‌های توسعه، یک برنامه کارآمد مراقبت‌های بهداشتی saas بسازند. در اینجا برخی از بهترین روش ها برای توسعه نرم افزار SaaS آورده شده است.

-نرم افزار Saas باید سفارشی سازی و شخصی سازی را ارائه دهد.

-یک معماری SaaS مناسب انتخاب کنید.

-برنامه بهداشت و درمان saas باید به خوبی ادغام شود.

-از رویکرد اول موبایل و طراحی اول استفاده کنید.

-برای جمع آوری بازخورد برای بداهه نوازی، برنامه را به گونه ای متفاوت راه اندازی کنید.

 

منبع: linkedin

 

نظرات

مقالات مرتبط

سایر پزشکان مرتبط