کاربرد اینترنت اشیا در حوزه بهداشت و درمان

به طور کلی اینترنت اشیا ، با ارائه ابزارهایی برای یکپارچه سازی سیستم های درمانی و پزشکی و همینطور افزایش دقت و بازدهی آنها، هزینه های درمانی را به طور قابل چشمگیری کاهش داده و نتایج درمان را نیز بهبود بخشیده است. .

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

دستگاه نظارت از راه دور بیمار یا RPM (Remote patient monitoring)

افراد زیادی وجود دارند که از بیماری های مزمن رنج می برند و به همین خاطر باید به طور مرتب به پزشکان مراجعه کنند. RPM یک سیستم مفید برای افرادی است که دچار بیماری های قلبی و یا دیابت هستند. به این ترتیب بیمار می تواند با استفاده از دستگاه RPM به طور خودکار درمورد میزان وخامت بیماری اش مطلع گردد. در حال حاضر برخی کشورها  از این سیستم به خوبی در حوزه پزشکی خود استفاده می کنند. به عنوان مثال در کشور سنگاپور، پزشکان قادر به رسیدگی به بیماران خود در هر زمان با استفاده از سیستم نظارت بر سلامت بر اساس IoT هستند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

دستگاه های هوشمند پوشیدنی

امروزه دستگاه های زیادی وجود دارند که افراد می توانند با استفاده از آنها هر روز از وضعیت سلامتی خود با خبر شوند. به عنوان مثال ساعت ها و مچ بندهای هوشمندی طراحی شده اند که کاربران با استفاده از آنها فشار خون و ضربان قلب خود در فعالیت های روزانه را کنترل می کنند. همچنین این دستگاه های هوشمند، اطلاعات مربوط به فعالیت های انجام شده و میزان کالری سوخته برای حفظ تناسب اندام را نیز جمع آوری می کنند. این دستگاه ها زندگی افراد به خصوص بیماران و افراد سالخورده را تغییر داده اند. زیرا به آنها اجازه می دهند دائماً شرایط سلامتی خود را کنترل نمایند. نوع پیشرفته و خاص این دستگاه ها همچنین می توانند اعلان هایی را از فعالیت های روزانه و یا هرگونه تغییر شرایط دیگر بیمار برای اعضای خانواده او بفرستند.

نظرات

مقالات مرتبط

سایر پزشکان مرتبط