چگونه می توانید چرخه درآمد را در یک محیط پزشکی از راه دور مدیریت کنید؟

پزشکی از راه دور یا ارائه خدمات و اطلاعات مراقبت های بهداشتی از طریق فناوری های از راه دور، در پی همه گیری  رایج تر و ضروری تر شده است. با این حال، پزشکی از راه دور چالش‌ها و فرصت‌های منحصر به فردی را برای مدیریت چرخه درآمد یا فرآیند گرفتن صورت‌حساب و جمع‌آوری پرداخت‌ها برای خدمات مراقبت‌های بهداشتی ایجاد می‌کند. در این مقاله، نحوه بهینه سازی چرخه درآمد خود را در محیط پزشکی از راه دور با دنبال کردن چند مرحله که در ادامه مطالعه خواهید کرد، خواهید آموخت.

قابلیت های سلامت از راه دور خود را ارزیابی کنید

قبل از اینکه بتوانید چرخه درآمد خود را به طور موثر مدیریت کنید، باید قابلیت‌های سلامت از راه دور فعلی خود را ارزیابی کنید و هر شکاف یا زمینه‌ای را برای بهبود شناسایی کنید. به عنوان مثال، شما باید زیرساخت، نرم افزار، سخت افزار، امنیت، انطباق و آموزش کارکنان خود را برای پزشکی از راه دور ارزیابی کنید. همچنین باید قراردادها، سیاست‌ها و رویه‌های خود را برای بازپرداخت سلامت از راه دور و تأیید صلاحیت بررسی کنید. با انجام یک ارزیابی کامل، می توانید آمادگی خود را برای پزشکی از راه دور تعیین کنید و به هر مشکلی که ممکن است بر چرخه درآمد شما تأثیر بگذارد رسیدگی کنید.

بررسی اطلاعات بیمار و پوشش بیمه

یکی از مهمترین مراحل در مدیریت چرخه درآمد شما، تأیید اطلاعات بیمار و پوشش بیمه قبل از ارائه خدمات بهداشتی از راه دور است. این به شما کمک می کند تا از انکار، رد کردن و تاخیر در پرداخت به دلیل اشتباهات، تقلب یا تغییر در پوشش جلوگیری کنید. شما باید از یک سیستم قابل اعتماد و خودکار برای تأیید هویت بیمار، مشخصات جمعیتی، واجد شرایط بودن، مزایا، مجوزها و پرداخت های مشترک برای ویزیت های پزشکی از راه دور استفاده کنید. شما همچنین باید به بیماران خود در مورد مسئولیت مالی و گزینه های پرداخت برای خدمات بهداشتی از راه دور آموزش دهید.

فرآیندهای کدگذاری و صورتحساب خود را بهینه کنید

یکی دیگر از مراحل کلیدی در مدیریت چرخه درآمد شما، بهینه سازی فرآیندهای کدگذاری و صورتحساب برای پزشکی از راه دور است. این به شما کمک می کند تا از دقت، انطباق و کارایی در ارسال و پردازش ادعاهای خدمات بهداشتی از راه دور اطمینان حاصل کنید. طبق آخرین دستورالعمل‌ها و مقررات پرداخت‌کنندگان و سازمان‌های دولتی باید از کدها، اصلاح‌کننده‌ها و نشانگرهای محل ارائه خدمات برای ویزیت‌های پزشکی از راه دور استفاده کنید. همچنین باید از یک سیستم قوی و یکپارچه برای ساده‌سازی گردش کار صورت‌حساب، کاهش خطاها و نظارت بر وضعیت ادعاها و عملکرد خود استفاده کنید.

معیارهای چرخه درآمد خود را نظارت و تجزیه و تحلیل کنید

آخرین مرحله در مدیریت چرخه درآمد شما، نظارت و تجزیه و تحلیل معیارهای چرخه درآمد شما برای پزشکی از راه دور است. این به شما کمک می کند عملکرد خود را اندازه گیری کنید، روندها را شناسایی کنید و فرصت های بهبود را کشف کنید. شما باید شاخص‌های کلیدی مانند درآمد خالص، روزهای موجود در حساب‌های دریافتنی، نرخ رد ادعا، نرخ وصول و هزینه جمع‌آوری خدمات بهداشت از راه دور را ردیابی و ارزیابی کنید. همچنین باید معیارهای خود را با معیارهای صنعت و بهترین شیوه ها مقایسه کنید و در صورت نیاز اقدامات اصلاحی را اجرا کنید.

منبع: linkedin

نظرات

مقالات مرتبط

سایر پزشکان مرتبط