فواید متاورس در دنیای پزشکی

اولا  برای کسانی که هنوز به طور قابل درک سردرگم هستند ، متاورس چیست؟ خوب، دلیل اینکه مقدار زیادی سردرگمی وجود دارد این است که هیچ کس در حال حاضر کاملاً مطمئن نیست، زیرا تا حدودی در هوا است. با این حال، آنچه عموماً روی آن توافق شده است این است که این نسخه به طور مؤثری نسخه بعدی اینترنت است . نسخه ای که از هوش مصنوعی (AI)، واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR) و اتصال روزافزون (به عنوان مثال) بهره می برد. ، شبکه های G 5 برای ایجاد محیط های آنلاینی که فراگیرتر، تجربی تر و تعاملی تر از آنچه امروز هستیم.

Metaverse شامل همگرایی سه گرایش تکنولوژیکی اصلی است که همگی پتانسیل تاثیرگذاری بر مراقبت های بهداشتی را دارند. با این حال، آنها با هم می توانند کانال های کاملا جدیدی را برای ارائه مراقبت ایجاد کنند که پتانسیل کاهش هزینه ها و بهبود چشمگیر نتایج بیمار را دارد. اینها عبارتند از حضور از راه دور (به مردم اجازه می دهد تا به صورت مجازی با هم باشند، حتی زمانی که از نظر فیزیکی از هم دور هستیم).

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

هیجان در اطراف متاورس در حال شکل گیری است. دکتر مویر در حال توسعه برنامه هایی برای آموزش روانی و گروه درمانی در دنیای مجازی با تمرکز بر ملاقات با بیماران در جایی که هستند و حمایت از آنها در طول سفرشان به ایمن ترین شکل است. تیم دکتر مویر می‌خواهد موانع فرهنگی و انگ‌هایی که اغلب در روابط پزشک و بیمار وجود دارد را بشکند. یکی از راه های انجام این کار استفاده از آواتار برای نشان دادن بیماران و پزشکان است. زمانی که دکتر یک متخصص حرفه ای باشد و هم توسط یک آواتار پاندا نشان داده شود، تصورات در مورد اینکه یک شخص کیست، از کجا آمده و به چه چیزی نیاز دارد تغییر می کند. این اولین بار است  به جرأت می توانم بگویم  در تاریخ ایالات متحده که بیماران از مراقبت های بهداشتی قابل اعتماد، شفاف و مقرون به صرفه برخوردار می شوند. همانطور که دکتر مویر توضیح داد:

متاورس با استفاده از فناوری بلاک چین برای ایجاد اعتماد در بین بیماران، چشم انداز مراقبت های بهداشتی را تغییر می دهد.

او ادامه داد: وقتی چیزی مانند پرداخت در بلاک چین اتفاق می‌افتد، ثبت می‌شود و آن رکورد قابل تغییر نیست و مطابق با اخلاق Web3، کد برای پرداخت های شفاف برای همه در دسترس خواهد بود، بنابراین بیمه بزرگ می تواند در صورت تمایل به افشای هزینه های خود، از آن استفاده کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

پروژه های مختلف NFT وجود دارند که در دنیای سلامت روان سروصدا می کنند. انجمن Discord برای پروژه AstroMojis NFT به کاربران این امکان را می دهد که یک بلیط حمایت از سلامت روان دریافت کنند. Psilo، یک پروژه NFT آواتار سه بعدی، بخشی از درآمد را به سازمان‌های غیرانتفاعی اهدا می‌کند که در حال مطالعه روان‌گردان‌ها برای درمان‌های سلامت روان هستند. سایر پروژه‌های NFT، از جمله Psychedelics Anonymous، پشتیبانی جامعه را برای کاوش در Metaverse ارائه می‌کنند .ایجاد شبکه‌های آنلاین که در آن همه برابر هستند و نفس‌ها در درب بررسی می‌شوند.

برای سنت گرایان، همه اینها ممکن است احمقانه به نظر برسد. اما پس از چندین دهه درمان ناموفق، و رنج مداوم  از نظر جسمی، عاطفی و مالی  زمان نوآوری فرا رسیده است. افسردگی دلیل اصلی این است که هر 12 دقیقه یک نفر در ایالات متحده بر اثر خودکشی می میرد . بیش از 41000 نفر در سال! به نسل‌های آینده فکر کنید که از ذهن‌های سالم بهره‌مند می‌شوند، خانواده‌هایی که نمی‌دانند درد دل از دست دادن یکی از عزیزانشان در اثر افسردگی چیست، آرامشی که پس از از بین رفتن اضطراب به دست می‌آید، و مرزهایی که افراد می‌توانند در صورت انجام این کار از آنها عبور کنند، از محدودیت های خود نمی ترسند.

ما در حال حرکت به عصر جدیدی هستیم که در آن جامعه، فناوری و سلامت روان در دنیای مجازی با هم تلاقی می‌کنند و مزایای IRL را برای ما فراهم می‌کنند. دنیای ما قرار است مکان های بسیار بهتری شود.

با استفاده از Metaverse در پزشکی، معاینات از راه دور در محیط آنلاین انجام می شود و پزشکان می توانند در موارد و بیماری هایی که نیاز به کنترل فیزیکی ندارند، بدون مراجعه به بیمارستان با پزشکان ملاقات کنند. جراحی های مختلف مستقل از مکان، زمان و توانایی فیزیکی، بدون نیاز به مسافرت پزشک و بیمار بین کشورها انجام خواهد شد. این امکان وجود دارد که توسعه جراحی دیجیتال با Metaverse گسترش بیشتری پیدا کند. در اینجا موضوعات مرتبط با بازتاب جهان متاورس در مورد سلامت آمده است: جلسات، کنفرانس ها و آموزش های حرفه ای مختلف که در آن تحولات در زمینه پزشکی با حضور پزشکان و داوطلبان دکترا به طور همزمان از سراسر جهان قابل دسترسی خواهد بود.

نظرات

مقالات مرتبط

سایر پزشکان مرتبط