آشنایی با متاورس پزشکی

فناوری‌هایی مانند VR، AR و AI که به بازی‌ها دامن می‌زنند، اکنون به دنیای مراقبت‌های بهداشتی می‌آیند تا عصر جدیدی از پزشکی دیجیتال ایجاد کنند.

سال‌ها پیش وقتی جوان بودم، خواهرم را تماشا می‌کردم که بازی می‌کرد به نام (سیمز). در زمان خود یکی از بهترین بازی های ویدئویی شبیه سازی شده زندگی بود که تا به حال فروخته شده بود و او را کاملا مجذوب خود کرد. او عاشق مفهوم سازی مردم، خانه ای که در شهری که به آن زندگی می کردند، لباس هایی که می پوشیدند و غیره بود. او معمار دنیای آنلاینی بود که می خواست بسازد.

از آن زمان، به نظر می رسد که جهان راه ویل رایت و جف براون را از ایده هایی که در سال 1984 شروع شد، در مورد چگونگی ایجاد سیمز برای افراد مجازی و بازی با آنها با استفاده از کلمات بزرگ برای حفظ سهام مانند Metaverse دنبال می کند. ، واقعیت افزوده AR، واقعیت مجازی VR، توکن غیرقابل تعویض NFT، هوش مصنوعی AI، بلاک چین و غیره.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

بهداشت و درمان نیز تحت تأثیر این روند جدید قرار گرفته است.

در سال 2022 AIIMS یک فناوری جدید جراحی دیجیتال را از ImmersiveTouch خریداری کرد، شرکتی که بر روی آغاز جراحی دیجیتال متاورس کار می کرد. این فناوری تازه خریداری شده به جراحان آموزش می دهد که چگونه عمل جراحی هر بیمار را قبل از انجام عملی از قبل برنامه ریزی و شبیه سازی کنند. سیمز در پزشکی، سیم زدن بیمار به معنای واقعی کلمه.

در John's Hopkins در آمریکا برخی حتی تا آنجا پیش رفته اند که با استفاده از واقعیت افزوده کار می کنند. در 8 ژوئن 2020 و 10 ژوئن 2020، دو عمل جراحی شامل قرار دادن شش پیچ در ستون فقرات بیماران و برداشتن کوردوما (یک سرطان ستون فقرات با رشد آهسته) از ستون فقرات در حین مشاهده بیمار با استفاده از یک هدست انجام شد که به شما امکان می دهد 3 بعدی بازسازی شده را مشاهده کنید. تصاویر آناتومی که در شرف عمل هستید این امر نیاز به مشاهده سی تی اسکن خارجی را از بین می برد و اساساً جراح را به یک ابرمرد با دید اشعه ایکس تبدیل می کند. این ممکن است به پایه اصلی برای روش های جراحی در آینده تبدیل شود.

بازی و پزشکی به نوعی با هم ادغام شده اند تا عصر جدیدی از پزشکی دیجیتال را ایجاد کنند که قبلاً هرگز دیده نشده است و بزرگترین (و بهترین) محل آزمایش، مانند همیشه، هند است. با مجموع مهندسان بزرگ نرم افزار کامپیوتر (که در کشور مانده اند)، پزشکان پزشکی (که با فریب های حقوق بین المللی مبارزه کرده اند) و سایر ادم های مهندسی (که همچنین نتوانستند خارج شوند)، ما در شرف دیدن هستیم. رونق پزشکی Metaverse چشم انداز مراقبت های بهداشتی هند را برای همیشه تغییر می دهد.

بارشد تصاعدی تقریباً همه چیز مجازی می شود. مشاوره پزشکی، آموزش پزشکی متاورس، روش های درمانی متاورس غنی شده با داده های انبوه، جراحی های از پیش برنامه ریزی شده، مدیریت درد آنلاین و شبیه سازی روانپزشکی برای حذف سندرم استرس پس از سانحه (PTSD) و غیره، ما فقط امیدواریم که این روند جدید صعودی Metaverse پزشکی توسط برخی Covid مبتنی بر رایانه متوقف نمی شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

قفل Metaverse را تصور کنید. (شوخی بد، می دانم.)

اما در جنبه مثبت، مردم می توانند اکنون کاملاً آشکارا زندگی دوگانه ای داشته باشند. یکی در متاورس و دیگری در خارج از آن. و همه دوست دارند چهره خود را حفظ کنند، بنابراین به نظر می رسد که آرزوهای آنها به صورت دیجیتالی محقق می شود.

من می خواهم به چند شرکت مستقر در هند اشاره کنم که باید مراقب آنها در زمینه رو به رشد VR/AR در حوزه مراقبت های بهداشتی باشیم: دکتر نیراج راج Immertive، Raman Talwar's Simulanis، Anuj Mathur's Q3 Technologies و Vijay Karunakaran TNQ InGage. این به هیچ وجه یک لیست جامع نیست و امیدوارم در آینده بیشتر شود.

در این میان، یک یادداشت برای جراحان، کسانی که به لمس و احساس اعتقاد دارند: محکم نگه دارید. گریپ در حال تبدیل شدن به متا است.متاورس واقعی است.

 

منبع: governancenow

 

نظرات

مقالات مرتبط

سایر پزشکان مرتبط