CVS برای ورود به متاورس آماده می شود

فیلد داروخانه برای فروش کالاهای مجازی و NFT و همچنین ارائه خدمات بهداشتی علائم تجاری ثبت کرده است، اما آیا مصرف کنندگان آماده هستند؟

اگر می‌پرسید مراقبت‌های بهداشتی در متاورس چگونه ممکن است به نظر برسد، CVS Health را زیر نظر داشته باشید. در 28 فوریه، این غول داروسازی اولین زنجیره دارویی بزرگی بود که در اداره تجارت ثبت اختراع ایالات متحده ثبت نام کرد تا نشان تجاری خود را نشان دهد، یک فروشگاه آنلاین ارائه دهد و چنین کالاهای مجازی قابل دانلودی را ارائه دهد، که معمولاً به عنوان توکن های غیرقابل تعویض یا NFT شناخته می شوند. طبق گزارش CNBC به عنوان داروهای تجویزی، سلامت، تندرستی، زیبایی و محصولات شخصی.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

این شرکت همچنین در نظر دارد خدمات بهداشتی داخلی و از راه دور را به یک محیط مجازی ارائه دهد، از جمله خدمات بهداشتی ارائه شده در واقعیت مجازی و محیط‌های واقعیت افزوده، یعنی خدمات درمان پزشکی غیر اورژانسی، برنامه‌های سلامتی، خدمات مشاوره‌ای مربوط به تغذیه، ارائه سلامت خدمات تغذیه سبک زندگی و مشاوره.

یکی از سخنگویان CVS به CNBC گفت: مابه طور منظم در حال بررسی راه‌های جدید و نوآورانه برای جلب مشارکت مصرف‌کنندگان از طریق رویکرد دیجیتالی و پیشروی فناوری هستیم. ما به بررسی این گزینه‌ها و گزینه‌های دیگر برای بهبود تجربه مصرف‌کننده و راه‌اندازی خدمات جدید مصرف‌کننده‌محور ادامه خواهیم داد.سوال بزرگ این است که آیا مصرف کنندگان برای آن خدمات جدید آماده هستند یا خیر؟

جاش گربن، وکیل علامت تجاری، شریک موسس Gerben Perrot، یک شرکت حقوقی مستقر در واشنگتن، به CNBC گفت: همه این شرکت‌های فورچون 500 با این ایده که چگونه می‌خواهیم روی این پلتفرم بازی کنیم؟ ثبت علامت تجاری می‌کنند. فکر نمی‌کنم در چند ماه گذشته چیزی شبیه به پرونده CVS به عنوان یک کلینیک مراقبت‌های بهداشتی مجازی دیده باشم.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

به هر حال متاورس چیست؟

اصطلاح metaverse زمانی وارد جریان اصلی شد که فیس بوک در اکتبر 2021 خود را به Meta تغییر نام داد، اما این مفهوم جدید نیست. با این حال، در میان اقشار خاصی از مردم علاقه ایجاد می کند. Bloomberg پیش‌بینی می‌کند که متاورس تا سال 2024 به یک بازار 800 میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد که تا حد زیادی توسط بازی‌های ویدیویی آنلاین و شبکه‌های اجتماعی به پیش می‌رود.

همانطور که نیویورک تایمز در ژانویه توضیح داد، فراتوره همگرایی دو ایده است که سال‌هاست وجود داشته‌اند. واقعیت مجازی و زندگی دوم دیجیتال.!به نظر می‌رسد که متاورس در طول همه‌چیز آنلاین همه‌گیری، شتاب بیشتری یافته است. این اصطلاح امروزه به انواع تجربیات، محیط ها و دارایی هایی اطلاق می شود که در فضای مجازی وجود دارد. بازی‌های ویدیویی که در آن بازیکنان می‌توانند دنیای خود را بسازند، مانند اکثر رسانه‌های اجتماعی، دارای گرایش‌های فراسویه هستند. اگر یک توکن غیر قابل تعویض، هدست واقعیت مجازی یا مقداری ارز دیجیتال دارید، شما نیز بخشی از تجربه متاورسال هستید.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

متیو بال، سرمایه‌دار خطرپذیر که مطالب زیادی در مورد متاورس نوشته است، به تایمز گفت: متاورس در حال حرکت به سمت چیزی است که مردم آن را محاسبات محیطی می‌نامند. به جای دسترسی به رایانه، قرار گرفتن در رایانه است. مهم این است که همیشه آنلاین باشید تا همیشه به دنیای آنلاین دسترسی داشته باشید.

به عبارت دیگر، همانطور که برایان ایکس چن، گزارشگر تایمز می گوید: این شما و آواتار شما هستید که با دیگران در یک محیط دیجیتال تعامل دارید.

اگر همه اینها سخت است که سرتان را بچرخانید، تنها نیستید. یک نظرسنجی اخیر توسط پلتفرم ایمیل و پیامک Klaviyo نشان می دهد که بسیاری از مصرف کنندگان نمی دانند متاورس چیست ؟ از جمله 41٪ از پاسخ دهندگان بین سنین 18 تا 24، 34٪ از افراد بین 25-34 سال، و 61٪ از افراد 55 و 55 ساله و مسن تر.

 

مراقبت های بهداشتی در کجا قرار می گیرد؟

با این حال، فقدان درک یا حتی دانش در مورد متاورس، شرکت‌های بزرگی مانند Walmart، Nike، Wrangler، و رستوران‌های زنجیره‌ای Wingstop را از ثبت علائم تجاری برای سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با NFT منصرف نکرده است.

صنعت مراقبت های بهداشتی نیز بخشی از شتاب جمع آوری در فضای متاورس است و واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR)، واقعیت ترکیبی (MR) و هوش مصنوعی (AI) همگی نقش دارند. همانطور که مقاله سفید اخیر منتشر شده توسط شرکت سرمایه گذاری محدود Fount یادداشت می کند، فناوری AR و VR در حال حاضر به طور گسترده در آموزش پزشکی، از جمله روش های جراحی و آموزش پاسخ به COVID، و همچنین در طراحی اتاق های عمل استفاده می شود.

BongGeun Choi، اقتصاددان ارشد Fount Investment در مقاله سفید با عنوان آیا Metaverse مرز جدید برای است گفت: اگرچه فناوری های متاورس به طور کامل ساخته نشده اند، اما عناصر آن بدون شک در زمینه پزشکی مفید هستند. مراقبت های بهداشتی؟ ما انتظار داریم که فناوری‌های متاورس، آموزش‌ها و روش‌های پزشکی را پیش ببرند و مراقبت کلی از بیمار را بهبود بخشند.

اینکه چگونه CVS و دیگر شرکت‌های دارویی در متاورس قرار می‌گیرند باید دید، اما CVS به عنوان یک پیشگام در این زمینه مورد ستایش قرار می‌گیرد.

گادفری بنجامین در BlockchainNews نوشت: صرف ثبت نام برای یک علامت تجاری لزوماً به این معنا نیست که CVS مستقیماً به دنیای NFT و متاورس فرو خواهد رفت. با این حال، در صورت اعطای برنامه های کاربردی علامت تجاری، CVS Pharmacy در میان چند شرکت اول قرار می گیرد که قدرت و پتانسیل نوآورانه متاورس را تشخیص می دهد و به شکل گیری پذیرش جریان اصلی ذاتی آن کمک می کند.

نظرات

مقالات مرتبط

سایر پزشکان مرتبط