آیا ترکیب متاورس و بلاکچین، واقعاً مراقبت های بهداشتی را بهبود می بخشد؟

امروزه هیچ کس نمی تواند بدون ذکر منشاء کلمه متاورس ، رویدادی که این مفهوم را بسیار مهم کرده است و ویژگی های بلاک چین در آن به طور کامل صحبت کند.تعامل بین پزشکی و دنیای مجازی از مدت ها قبل آغاز شده است. زمانی شروع شد که انسان تصمیم گرفت از طریق ایده‌های نوآورانه، شیوه‌های پزشکی را بهبود بخشد.

 

متاورس چیست؟

Metaverse یک ایدئولوژی است که توسط فناوری پشتیبانی می شود یا محیطی که ما برای خودمان ایجاد می کنیم، فراتر از محیط فیزیکی که روزانه تجربه می کنیم. چرا ایدئولوژی؟ ما معتقدیم که واقعی است اما نمی توانیم آن را لمس کنیم، با این حال تأثیرات عمیقی بر ما دارد.

به‌عنوان یک تعریف رسمی، متاورس عبارت است از ترکیبی از عناصر چندگانه فناوری، از جمله واقعیت مجازی، واقعیت افزوده که در آن کاربران در یک جهان دیجیتال زندگی می‌کنند.

 

پزشکی و فناوری

فناوری در قلب متاورس قرار دارد. بریتانیکا می گوید که فناوری عبارت است از به کارگیری دانش علمی برای اهداف عملی زندگی انسان یا، همانطور که گاهی اوقات بیان می شود، برای تغییر و دستکاری محیط انسانی.

دیکشنری Merriam-Webster می‌گوید: روشی برای انجام یک کار، به ویژه با استفاده از فرآیندها، روش‌ها یا دانش فنی. اگر این تعاریف درست باشد، پس فناوری و پزشکی برای مدت طولانی ذهن ها را به هم می مالند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

متاورس امروزی

واقعیت مجازی را می توان در شبیه سازها در سال 1939 ردیابی کرد. این صنعت بسیار بزرگ شده است که در سال 2021 30.7 میلیارد دلار ارزش دارد و تا سال 2024 به 300 میلیارد دلار پیش بینی می شود. یک مورد استفاده کامل یا نمونه محصول از واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده یا واقعیت ترکیبی تجهیزات Oculus است. برای استفاده در محیط های مجازی ایجاد شده است.

متاورس امروزی فقط فضایی با امکانات کم یا بدون امکانات نیست. برای گیمرها، این یک دنیای سه بعدی است که غوطه ور است به طوری که دو یا چند نفر با فاصله بیش از 4000 مایل از هم می توانند در یک مسابقه بازی شرکت کنند. و آنقدر واقعی به نظر می رسد که انگار با هم هستند.

گویی این کافی نیست، توسعه متاورژن مرز جدیدی را باز می کند. این را می توان به زمانی ردیابی کرد که بیت کوین به طور رسمی در سال 2009 راه اندازی شد. سپس، Vitalik فصل جدیدی را در فناوری بلاک چین باز کرد . معرفی عوامل مستقل که امروزه به عنوان قراردادهای هوشمند نیز شناخته می شوند. DeFi به GameFi و Metaverse

 

متاورس های مبتنی بر بلاک چین

اول، بلاک چین فناوری است که ارزهای دیجیتال را هدایت می کند. برای هر پروژه، یک بلاک چین منحصر به فرد وجود دارد که روی آن اجرا می شود. بلاک چین را می توان به عنوان یک سیستم محاسباتی و ذخیره سازی داده ها به شیوه ای امن تر و غیرمتمرکز دید.

بنابراین، پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک چین توسط فناوری بلاک چین پشتیبانی می‌شوند که تمام ویژگی‌ها، مزایا و جنبه‌های منفی بلاک چین را به متاورس می‌آورد. در حال حاضر، دو مورد از بزرگترین ویژگی های ترکیب شده در این ترکیب، سرگرمی و اقتصاد است. نام دیگر این بازی GameFi است.

بله، پروژه‌ای به نام GameFi وجود دارد، اما ایده اصلی برای آن کلمه Gaming and Decentralization با تمرکز بر پول و دسترسی به پلتفرم است. بنابراین DeFi مالی غیرمتمرکز با Gaming ادغام می شود تا GameFi تولید کند. کاربران این پلتفرم‌ها می‌توانند بازی برای کسب درآمد Wrestling Metaverse، حرکت برای کسب درآمد، ساخت برای کسب درآمد MetaStrike، آموزش برای کسب درآمد Earn Guild، مزرعه برای کسب درآمد Happyland و غیره را تجربه کنند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

چه کارهای دیگری در متاورس می توان انجام داد؟

کاربردهای متاورس

بازاریابی یکی از کاربردهای اصلی Metaverse است.

این شخصی است که سعی می کند از فضای مجازی سامسونگ در Decentraland، یکی از برترین پروژه های متاورس استفاده کند. گوچی، جی پی مورگان و HSBC نیز در متاورس قرار دارند. در سال 2015، جالب است بدانید که مناظره ریاست جمهوری در یک دنیای مجازی پخش شد و زمینه را برای رویکردی متاورز به گفتمان سیاسی فراهم کرد.

سه مورد عمده دیگر استفاده از واقعیت توسعه یافته یا آنچه ما به عنوان Metaserve توصیف می کنیم AR یا CR یا MR برای آموزش، تولید و مراقبت های بهداشتی است.

 

مدیورس: پزشکی و متاورس

اگر VR در تولید، بانکداری، آموزش و کشاورزی مهم باشد، سلامتی از قلم نخواهد افتاد. Medivers یک نوآوری واقعیت مجازی ،بهداشت بومی است که توسط جراحان، رادیولوژیست ها و مهندسان ایجاد شده است. تمرکز بر فعالیت های جراحی است.

Medivers تنها یکی از کاربردهای VR در پزشکی است. کریس مورلی، رادیولوژیست با مدیورس درباره واقعیت مجازی در پزشکی تکرار کرد که پوشش هولوگرافیک داده های بیمار در نقطه مراقبت می تواند زمان انجام عمل، میزان عوارض و قرار گرفتن در معرض اشعه را کاهش دهد.

 

 

مزایای مدیورس؟

آموزش پزشکی و ارائه مراقبت های بهداشتی با کیفیت برای بسیاری از افراد در سراسر جهان در دسترس تر، جذاب تر و انعطاف پذیرتر خواهد شد. البته دسترسی به تجهیزات مورد نیاز می تواند تحت تأثیر قرار گیرد که در حال حاضر هنوز گران است. با این حال، مانند هر فناوری دیگری که استفاده می کنیم، قیمت این ابزارها با تبدیل شدن به خدمات اصلی کاهش می یابد.

ممکن است مجبور نباشیم از جسد بیشتری برای کارهای عملی استفاده کنیم، همانطور که امروزه انجام می شود. عملیات VR از واقعیت افزوده در آموزش دروسی که نیاز به جسد دارند استفاده خواهد کرد. مزیت دیگر مدیریت درد است. می توان آن را بخشی از درمان واقعیت مجازی دانست که به سلامت روان و درمان روانشناختی نیز می رسد.

 

چالش با مدیورس (پزشکی در متاورس)

عوارض جانبی با نوآوری هایی مانند این تعجب آور نیست. مدیورس یا واقعیت مجازی در حوزه پزشکی نیز عوارضی برای بیماران دارد. یکی از تاثیرات مهم آن بیماری سایبری است. سایر پیامدهای استفاده طولانی مدت از روش های درمانی VR سردرد و فشار چشم است.

وضعیتی را که با افسردگی در آن قرار داریم در نظر بگیرید. این یک اختلال روانی است که مدتی است به دستگاه های دیجیتال نسبت داده می شود. و این نسل به عنوان افسرده ترین نسل تاریخ شناخته شده است. چه اتفاقی می‌افتد وقتی به طور کامل از صفحه‌نمایش‌های معمولی خود به دنیایی کاملاً غوطه‌ور از فعالیت‌ها - از یادگیری تا فروش و درمان سوئیچ کنیم؟

 

نتیجه

دگرگونی ارزهای دیجیتال و استفاده از بلاک چین در حال ماندن است. و متخصصانی مانند دکتر مویر در حال طراحی پروژه های آموزشی روانی مانند گروه درمانی در دنیای مجازی برای کمک به بیماران هستند. برای نشان دادن بیشتر ترکیب این زمینه ها و اهمیت آنها، دکتر مویر اصرار دارد که بلاک چین به ایجاد اعتماد بین متخصصان و بیماران کمک می کند.

 

منبع: cryptotvplus

 

نظرات

مقالات مرتبط

سایر پزشکان مرتبط