گذری بر متاورس و دنیای پزشکی

متاورس یک قلمرو دیجیتالی است که به انسان ها اجازه تعامل با افراد دیگر یا شخصیت های دیجیتالی (مجازی) در قالب اواتارها برای برقراری ارتباط، همکاری، انجام بازی، رسیدگی به امور کاری و تجاری یا معاشرت را میدهد.

مجموعه ای از عناصر چندگانه تکنولوژی شامل ویدیوهای واقعی، بزرگ نمائی شده که کاربران با دنیای مجازی زندگی می کنند. تصور کنید که اینترنت زنده شده یا دست کم به صورت سه بعدی ارائه شده است. در این صورت یک محیط مجازی شکل می گیرد که میتوانید به جای تماشای آن روی صفحه نمایش وارد آن بشوید. بدین ترتیب با دنیائی از بخش های مجازی بی پایان و بهم پیوسته مواجه میشوید که در آن افراد می توانند با استفاده از هدست های واقعیت مجازی، برنامه های گوشی های هوشمند و یا سایر ابزارهای مشابه یکدیگر را ملاقات کنند. با هم درس بخوانند و کار و بازی کنند. این دنیای جدید همچنین جنبه های دیگر زندگی برخط (آنلاین) مانند خرید و فعالیت در رسانه های اجتماعی را نیز در بر میگیرد.

پتانسیل بالقوه تکنولوژی متاورس در علوم پزشکی و داروسازی مورد مطالعه وسیع قرار گرفته. و نقش مهمی پیدا نموده است. تکنولوژی متاورس در علوم پزشکی و داروسازی از پتانسیل قابل توجهی برخوردار است. طی سالیان متمادی ارائه خدمات پزشکی به بیمار مانند تشخیص بیماری، تجویز دارو و یا عمل جراحی از طریق ارتباط مستقیم پزشک با بیمار میسر بوده است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

استفاده از تکنولوژی متاروس ارتباط پزشک با بیمار را متحول خواهد کرد و این یکی از بهترین کاربردهای متاورس در علم پزشکی است. ویزیت بیمار توسط پزشک به صورت تله ویزیت انجام می‌شود. این ارتباط زمانی که نیاز به معاینه بدنی پزشک نیست و تنها جهت مشورت با پزشک صورت بگیرد از جذابیت بیشتری برخوردار است چرا که ارتباط با پزشک به جهت مشورت به سبک گذشته به راحتی امکان‌پذیر نبود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

متاورس الهام بخش زندگی پیشرفته و راحت برای هر شخصی است. فرض کنید یک دندانپزشک برای معاینه بیمار خود از تکنولوژی متاورس استفاده کند. دندانپزشک میتواند از راه دور حتی کشور دیگر به راحتی درکنار بیمار خود حاضر باشد و با بیمار تعامل داشته باشد همچنین بیمار نیز به حضور پزشک هرچند به وسیله دنیای متاورس اعتماد کند و سوالات خودش را به صورت رو در رو از دندانپزشک خود بپرسد.

در آینده با حضور در فضای متاورس امکان ویزیت حضوری- تله ویزیت فراهم خواهد شد. یعنی با داشتن ابزار لازم شما می‌توانید با دندانپزشک خود ملاقات داشته باشید. بدون اینکه به مطب بروید یا او به محل شما بیاید. می‌توانید مورد معاینه قرار بگیرید و این بقدری واقعی خواهد بود که مجازی بودن آن را فراموش خواهید کرد.

نظرات

مقالات مرتبط

سایر پزشکان مرتبط