آشنایی با هدرا هش گراف

هدرا هش گراف عبارت است از یک شبکه توزیع‌شده غیرمتمرکز که اگرچه از نظر ساختاری کاملاً با بلاکچین‌هایی مانند بیت کوین و اتریوم متفاوت است، اما عملکرد مشابهی دارد. هدرا هش گراف مبتنی بر الگوریتم‌های امنیتی و اعتبارسنجی است که نسبت به الگوریتم‌های مورد استفاده در شبکه‌های بلاکچین کارآمدتر هستند

در مقایسه با بلاکچین، فناوری هش گراف چند مزیت مهم دارد. در این فناوری، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ وجود ندارد. این بدان معناست که تأثیرات زیست محیطی اجرای آن به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. همچنین، هزینه‌های انجام تراکنش به طور بالقوه کمتر است. فناوری هش گراف پیاده‌سازی دفتر کل توزیع‌شده را با همان مزایای امنیت و ناشناس بودن بلاکچین، در کنار مزایای اضافی مانند عملکرد بهتر و ظرفیت بالاتر، ممکن می‌کند

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

شبکه هدرا با استفاده از روشی به نام هش‌گراف توانسته شبکه‌ای مقیاس‌پذیر و با امنیت بسیار بالا ایجاد کند. این شبکه مانند شبکه‌های بلاکچینی دارای یک دفتر کل توزیع شده است و به‌واسطه مقیاس‌پذیری بالا، می‌تواند بستری بسیار مناسب برای راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها و DApp‌های مختلف باشد. این شبکه توسط یک شورای مرکزی که در حال حاضر شامل ۳۹ عضو است، اداره می‌شود. اعضای این شورا از شرکت‌های بزرگ هستند و نقش مدیریت و اجرای نودها در شبکه Hedera را ایفا می‌کنند. بسیاری از افراد معتقدند که شبکه هدرا به‌ اندازه کافی غیرمتمرکز نیست؛ اما تیم توسعه‌دهنده این شبکه قصد دارند تا در آینده به تمامی افراد اجازه دهند تا به نودهای شبکه هدرا تبدیل شوند و این شبکه را به یک شبکه کاملا غیرمتمرکز تبدیل کنند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

هدف هدرا هش‌گراف افزایش سرعت تراکنش هاست. علاوه بر این، شبکه همچنین بر عملیات با حجم بالا متمرکز است: پرداخت های خرد، یکپارچگی داده ها و توکن سازی.

این پلتفرم چندین سرویس اصلی شبکه را ارائه می دهد. این شامل:

یک سرویس توکن که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی توکن‌های قابل تعویض و غیرقابل تعویض ( NFT ) را تنها با چند خط کد در Hedera پیکربندی و برش دهند.

یک سرویس اجماع که به عنوان یک لایه اعتماد برای هر برنامه یا شبکه ای عمل می کند که به گزارش رویدادهای ایمن و قابل تأیید نیاز دارد.

ابزارهای قرارداد هوشمند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های غیرمتمرکز قدرتمند و کارآمد بسازند.

خدمات ذخیره سازی غیرمتمرکز فایل با ویژگی هایی شامل اثبات حذف، تغییرپذیری کنترل شده و انقضای فایل مبتنی بر زمان است.

هدرا هشگراف مین نت خود را در اختیار توسعه‌دهندگانی که مایل به ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز هستند، قرار می‌دهد. چنانکه قبلاً گفته شد، این شبکه از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و تمام مزایایی مانند سرعت، مقرون‌به‌صرفگی و امنیت که ارز دیجیتال هدرا از آن برخوردار است را برای توسعه‌دهندگان نیز فراهم می‌آورد.

به گفته هدرا، شبکه هش گراف آن برای اپلیکیشن‌های پرداخت، تأیید هویت، ساخت توکن‌های خصوصی، تأمین امنیت اطلاعات سلامت یا بسیاری وظایف دیگر ایده‌آل است

منبع: bitcialو beytoote وwikipedia و hedera

 

نظرات

مقالات مرتبط

سایر پزشکان مرتبط